Garbo Startet 12.August.2011 Link til dette innlegget Startet 12.August.2011 Hei. Har en Marna 8-11k. Problemet er sikkert en liten bagatell men det må jo være i orden. Etter en liten tøffetur (10min!!) var pluggene fulstendig sota. Hva gjør jeg? Har kjøpt nye plugger fra Marna som skulle hjelpe mot spring men syntes det egentlig nesten bare ble verre. Det nyser veldig fra motor/forgasser, kan grunnen være att det kommer falsk luft noe sted? I tillegg så høres det ut som om den går bare på den ene pluggen når jeg tar av den ene tennplugghetta. Kan det være mag egen som må sendes til rep? Vet ikke om det er nok info men spør så får dere mer hvis det trengs. Er ikke aller mest motorkyndig men føler jeg kan litt mer enn ingenting hvis jeg kan si det på den måten. Forgasser er forøvrig av typen zenith og er tatt av og renset og luftblåst. På forhånd takk:) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 12.August.2011 Link til dette innlegget Svart 12.August.2011 (redigert) Tøffet du rundt på tomgang/lav hastighet? Da soter pluggene. Min går som ei klokke, men pluggene er rimelig svarte. Disse saktegående motorene har ingen optimal forbrenning. Du må eventuelt justere forgasseren din litt. Ligger forklaring på Marna.no. Motoren skal ikke nyse og fuske, så det kan være falsk luft eller at justeringen av dysene er feil. For å teste om den trekker falsk luft kan du bruke en boks med startgass. Mens motoren går sprayer du litt startgass på den skjøten du mistenker ikke er tett. Ruser motoren litt opp suger den falsk luft. Redigert 12.August.2011 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Garbo Svart 12.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2011 Finner ikke noe forklaring på det på marna sin side. bare att jeg må bytte forgasser og det vet jeg ikke om jeg egentlig trenger. det rare med det her var jo att motoren har gått fint i mange dager men pluttselig bare bestemte den seg for og begynne og sote og nyse. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 12.August.2011 Link til dette innlegget Svart 12.August.2011 Du har ikke kommet borti / justert fortenningen på magneten så den går på lavtenning / eller alt for høy tenning ? Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
gon Svart 12.August.2011 Link til dette innlegget Svart 12.August.2011 Nedsota plugger betyr at motoren din får for mye bensin. Oppsto problemet plutselig, kan det være tomgangsdysa som har tettet seg. I så fall trekker motoren bensin bare gjennom full-fartdysa og på tomgang vil den da bli forsynt med altfor mye. Plukk forgasseren fra hverandre, rengjør den og blås gjennom alle dyseåpninger. Pass på å ikke ødelegge eventuelle pakninger under demonteringen. Når motoren din soter ned, går det også utover kvaliteten på smøreolja, og du risikerer koksing i toppene. Dessuten vil ikke pluggene dine holde lenge. Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 13.August.2011 Link til dette innlegget Svart 13.August.2011 (redigert) Kanskje noen tips her? https://baatplassen.no/i/topic/39313-marna-k-1955-instruksjonsbok/ Redigert 13.August.2011 av Executive (see edit history) Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.