innaskjærs Startet 12.August.2011 Del på Facebook Startet 12.August.2011 På 70tallet synes jeg det var stort når jeg så "store" båter på sjøen, det var liksom litt eksotisk. Nå er det "køkjøring" på fjorden. Hvordan var det når du var liten...?? Sitér dette innlegget Sjøsyk Link to post
"Mathilde" Svart 12.August.2011 Del på Facebook Svart 12.August.2011 På -70 tallet var det langt færre "bo-båter" og det som den gang ble regnet som en stoor båt - betraktes i dag som en liten fjert. Utviklingen har gått fort og jeg mener det er en vesentlig forskjell bare siden rundt årtusenskiftet og frem til i dag. Andre får bedømme om dette er en positiv eller negativ trend. Men det viser i alle fall at Ola-normann har fått bedre økonomi. Sitér dette innlegget Link to post
mæjus Svart 12.August.2011 Del på Facebook Svart 12.August.2011 Synd at ikke sjøvettet øker slik som trenden for størrelsen på båter gjør. Føler ofte at når man er ute i "mindre" båter, så kommer disse storbåt eierene å tror at de eier sjøen og at båtene dems ikke lager noe som helst sjø:) Men men det er ihvertfall mer å se på når man er på sjøen i disse nyere tider:) Sitér dette innlegget Ingeniører designer....og mekanikere forbedrer. Link to post
"Mathilde" Svart 12.August.2011 Del på Facebook Svart 12.August.2011 Blitt en gjenganger dette på båtplassen, men er det riktig at det er mindre sjøvett blant båtfolket i dag enn tidligere? Mitt inntrykk er faktisk at det er mange dyktige båteiere "der ute" og mange med stor båt som manøvrerer imponerende. Noen skiller seg ut negativt, men det er kun unntaksvis jeg observerer hårreisende tilfeller. Hvorfor må det henvises til disse eksemplene til stadighet. Er det for å fremmheve egen fortreffelighet? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.