Jump to content

Hvor finner man brukte seil?


torehol

Recommended Posts

Hei

 

Prøver på nytt igjen. (ble stoppet av moderator)

Noen tips om hvor man bør lete/spørre for å finne brukte seil.

Båten er fra -74,og er nok "overkill" å spandere nye seil på den.

Det er en en gammel Shipman 28, som har kritisk behov for nye (brukte) forseil.

Genuaen kan ha forlik mellom 10 og 10,7m. Underliket kan være mellom 3.5 og 5 meter.

Jeg har delene til et Plastimo rullesystem (mangler stagprofilene) så seil uten stagkroker er også av interesse.

 

Mvh

Link to post
Share on other sites

Er kanskje mulig å kontakte en lokal seilforening? Regattaseilere bytter gjerne utrangerte seil som holder utmerket for turseilas. Tror nok neppe de seiler shipman 28 (selv om det sikkert er en utmerket turbåt!!), så det er mulig du må påregne noe omsying. Event. blir det å følge med på Finn, eller legge inn enn annonse under "ønsket kjøpt"?

Redigert av "Mathilde" (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Min far hadde Shipman 28 for endel år siden han solgte den til Stavern. En god sjøbåt som har blitt brukt på jordomseiling.(ikke oss)

Vi hadde ikke rulleforstag på den, når det blåste litt brukte vi en høytskåret kryssfokk som vi var veldig fornøyd med.

Seilarealet på maksgenoa ca 25m3 med maksmål (LYS) Forlik=10,7 Pendikulærmål (korteste avstand fra forlik til skjøtehjørne)4,95

 

Hvis du sender meg en IM kan jeg undersøke om jeg kan finne noe.

 

Jeg er enig med mange her som skriver at det ikke alltid er gode kjøp på bruktmarkedet. Man må avveie hva man skal gi for brukte seil!

 

Nytt seil trenger nødvendigvis ikke være en dårlig invistering! Iverfall hvis du ikke tenker å selge båten med en gang.

 

Er det rulleforstag eller stagkroker?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...