Jump to content

Skal ha tv i båten og lurer på om disse kan brukes?


Kjetil1

Recommended Posts

Prøvde og søke men tv har for få bokstaver til at søket skal virke...

Må kjøpe tv til båten. Den 110v tven som fulgte med, skulle vi ha på "barnerommet" til dvdavspilling. Men, selvfølgelig leser den bare "amerikanske" dvd'er... Så jeg lurte på å kjøpe denne og denne til å ha i salongen. Slik jeg forstår det kan disse brukes med Rikstv kort. Og da trenger jeg bare en antenne i tillegg? Slik som denne .

 

Kjetil S

Redigert av Kjetil1 (see edit history)

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Vel, jeg skal innom Elkjøp og de før jeg gjør noe. Jeg mener at Rikstv-klargjort er slik at man stapper kortet inni tv'en og ferdig. Men så lenge man må ha en CAM dings til 600-1000 i tillegg, er det ikke så klargjort. Mener å huske at bla Eljkøp hadde slike kortet skulle rett inni. Eller så passet selgeren beleilig å ikke informere om det...

Så foreløpig er de fra netonnet på is...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Tror ikke det er noe Tv som leveres ferdig med kortleser(Cam dings).

For riks TV trur jeg jeg betalte 990,- for kortleseren, samme pris som de enkleste dekoderene.

Hvis en åpner nytt abonnement hos riks Tv er det mulig det er noe rabatt kampanjer på gang. Sjekk rikstv.no

 

Lagt til.

Finluxen som Seatronic selger fås rimligere andre plasser.

Kjøpte 24" hos multicom.no for 2400,- i våres. Andre har kjøpt 24" hos OBS for under 2000,-

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

De fleste tv`r har kortlesere i dag, Der stapper man en såkalt CAM modul. disse får man for ca 400 kroner og opp til 700 uten at jeg vet forskjell ( Jeg har en til 400 som virker fint) I CAM modulen må man så stappe et kort fra RiksTV hvis man skal se annet enn NRK kanalene. Du trenger ingen CAM modul hvis du kun skal se NRK

 

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Husk å sjekke er om tv'en leverer +5volt på antennetilkoblingen. Hvis ikke må man ha ekstern forsterker (kan bla.annet ikke bruke Triax m/intern forsterker).

Jeg har Finlux m/integrert DVD (1400.- på OBS) og Glomex med ekstern forsterker, og har sett at jeg har NRK når naboen med Triax ikke får inn noe...

 

 

TrondT

Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC

Barracuda 30 :-)

Link to post
Share on other sites

Da kjøpte jeg Finlux 19"eren som Coop OBS selger. De hadde den på kampanje til 1490,- i dag, sist uke lå den på 1990,-. Den virker jo meget grei med DVD og usb +++. Men bør jeg da satse på den store (36cm) Glomexen?

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...