Kjetil1 Startet 14.August.2011 Del på Facebook Startet 14.August.2011 (redigert) Prøvde og søke men tv har for få bokstaver til at søket skal virke... Må kjøpe tv til båten. Den 110v tven som fulgte med, skulle vi ha på "barnerommet" til dvdavspilling. Men, selvfølgelig leser den bare "amerikanske" dvd'er... Så jeg lurte på å kjøpe denne og denne til å ha i salongen. Slik jeg forstår det kan disse brukes med Rikstv kort. Og da trenger jeg bare en antenne i tillegg? Slik som denne . Kjetil S Redigert 14.August.2011 av Kjetil1 (see edit history) Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
skhauge Svart 14.August.2011 Del på Facebook Svart 14.August.2011 Du kan sikkert endre region på den du har. Dette ordnet eg på en dvd/tv i ferien. En 4 sifret kode på tv fjernkontroll og eg kunne velge region. Sitér dette innlegget Link to post
jkn Svart 14.August.2011 Del på Facebook Svart 14.August.2011 Ser ut til at alt det du har fnnet går på 12 v. Så da er det bare Løp å Kjøp ! Sitér dette innlegget Link to post
westbas 89 Svart 14.August.2011 Del på Facebook Svart 14.August.2011 Ville ha sett på finlux fra seatronic bruker bare 17w isteden for 47w http://www.seatronic.no/tv-c-106/19-led-tv-med-dvb-t-p-2111, litt dyrere,men du får vel drøye tregangen på brukstid Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 14.August.2011 Del på Facebook Svart 14.August.2011 Nja du kan ikkje bare sette kortet rett i tv'n, du trenger også en cam- modul. Denne koster en tusing og skal parres med kortet. Men for å sjå NRK trenger du intet annet enn tv og antenne akkurat som i gamle analoge dager. Sitér dette innlegget Link to post
MB Angst Svart 15.August.2011 Del på Facebook Svart 15.August.2011 hei Kjetil. Fant du ut av dette? Har sjølv sett på den til 1400- er det nokon som har erfaring med denne? Sitér dette innlegget Ja til heilårsbruk av båt 1.7 dti.zip Link to post
brs Svart 16.August.2011 Del på Facebook Svart 16.August.2011 Ville ha sett på finlux fra seatronic bruker bare 17w isteden for 47w http://www.seatronic.no/tv-c-106/19-led-tv-med-dvb-t-p-2111, litt dyrere,men du får vel drøye tregangen på brukstid For å sammenligne rett så bruker Finlux 14+22 W på max mot Anderson-TVen som brukte 47w på max. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 16.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2011 Vel, jeg skal innom Elkjøp og de før jeg gjør noe. Jeg mener at Rikstv-klargjort er slik at man stapper kortet inni tv'en og ferdig. Men så lenge man må ha en CAM dings til 600-1000 i tillegg, er det ikke så klargjort. Mener å huske at bla Eljkøp hadde slike kortet skulle rett inni. Eller så passet selgeren beleilig å ikke informere om det... Så foreløpig er de fra netonnet på is... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Mariell Svart 16.August.2011 Del på Facebook Svart 16.August.2011 (redigert) Tror ikke det er noe Tv som leveres ferdig med kortleser(Cam dings). For riks TV trur jeg jeg betalte 990,- for kortleseren, samme pris som de enkleste dekoderene. Hvis en åpner nytt abonnement hos riks Tv er det mulig det er noe rabatt kampanjer på gang. Sjekk rikstv.no Lagt til. Finluxen som Seatronic selger fås rimligere andre plasser. Kjøpte 24" hos multicom.no for 2400,- i våres. Andre har kjøpt 24" hos OBS for under 2000,- Redigert 16.August.2011 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Pjolter Svart 16.August.2011 Del på Facebook Svart 16.August.2011 De fleste tv`r har kortlesere i dag, Der stapper man en såkalt CAM modul. disse får man for ca 400 kroner og opp til 700 uten at jeg vet forskjell ( Jeg har en til 400 som virker fint) I CAM modulen må man så stappe et kort fra RiksTV hvis man skal se annet enn NRK kanalene. Du trenger ingen CAM modul hvis du kun skal se NRK Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Mariell Svart 16.August.2011 Del på Facebook Svart 16.August.2011 Var Cam modulen jeg mente, trudde det var den som kaltes kortleser. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
TrondT Svart 16.August.2011 Del på Facebook Svart 16.August.2011 Husk å sjekke er om tv'en leverer +5volt på antennetilkoblingen. Hvis ikke må man ha ekstern forsterker (kan bla.annet ikke bruke Triax m/intern forsterker). Jeg har Finlux m/integrert DVD (1400.- på OBS) og Glomex med ekstern forsterker, og har sett at jeg har NRK når naboen med Triax ikke får inn noe... TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Arild81 Svart 16.August.2011 Del på Facebook Svart 16.August.2011 Kan virkelig anbefale Finlux tven som de selger på COOP OBS. Veldig bra pris Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 22.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2011 Da kjøpte jeg Finlux 19"eren som Coop OBS selger. De hadde den på kampanje til 1490,- i dag, sist uke lå den på 1990,-. Den virker jo meget grei med DVD og usb +++. Men bør jeg da satse på den store (36cm) Glomexen? Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
TrondT Svart 22.August.2011 Del på Facebook Svart 22.August.2011 Min erfaring er at "jo større, jo bedre..." Nå har jeg kun prøvd området Bergen-Bømlø (sør) og inn til Rosendal, og ser at min funker bedre enn de mindre. TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
haugi Svart 22.August.2011 Del på Facebook Svart 22.August.2011 Koblet opp tv med den minste tallerkenantennen til Glomex, den virket som bare det i hjemmehavn, har ikke fått prøvd den andre steder ennå, men bildet ble krystallklart uten forstyrrelser her. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.