jensemann2 Startet 7.Desember.2004 Del på Facebook Startet 7.Desember.2004 Jeg skal ha båten min opp med kranbil for å se den under og sjekke tilstand. Hvem har ansvaret ved løftet? Må jeg tegne egen forsikring? Har ikke forsikret båten ennå, men fått tilbud fra pataenius. Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 7.Desember.2004 Del på Facebook Svart 7.Desember.2004 Jeg skal ha båten min opp med kranbil for å se den under og sjekke tilstand. Hvem har ansvaret ved løftet? Må jeg tegne egen forsikring? Har ikke forsikret båten ennå, men fått tilbud fra pataenius. Her er det nok forsikringen til kranbileier som må dekke eventuelle skader som måtte oppstå. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 7.Desember.2004 Del på Facebook Svart 7.Desember.2004 normalt er dette den som utfører arbeidet sitt ansvar. Altså; du spør kranfører om forsikringer er gyldige, og that`s it. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
REM Svart 7.Desember.2004 Del på Facebook Svart 7.Desember.2004 normalt er dette den som utfører arbeidet sitt ansvar. Altså; du spør kranfører om forsikringer er gyldige, og that`s it. Suzuki Hvis kranbilføreren bløffer da og det går galt? Nei, skaff deg kaskoforsikring, den dekker denslags. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
skippy Svart 7.Desember.2004 Del på Facebook Svart 7.Desember.2004 Når jeg kjørte kranbil hadde bilen forsikring på opp til 600 000 på skade på annenmanns eiendom ved et oppdrag. Var jeg i tvil om verdi på oppdraget spurte jeg alltid eiger av gjenstanden. Var gjenstanden vert mer måtte han stille med tilleggsforsikring. Johnny. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 8.Desember.2004 Del på Facebook Svart 8.Desember.2004 Hvis kranbilføreren bløffer da og det går galt? Nei, skaff deg kaskoforsikring, den dekker denslags. Nå var spørsmålet "hvem har ansvaret" da. Og sålenge et arbeid utføres erhvervmessig, er det den som utfører som helt klart er ansvarlig. Åssen folk tør ha båt uten egen kaskoforsikring, er meg en gåte, men det var ikke helt temaet her.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Hebbe Svart 8.Desember.2004 Del på Facebook Svart 8.Desember.2004 Jeg skal ha båten min opp med kranbil for å se den under og sjekke tilstand. Hei... Jeg spurte kranbil føreren som var å hentet båten min når jeg kjøpte den nå i høst. Han sa at hans firma hadde forsikkringer som opp uhell som han var skyld i. Han turte i allefall ikke og unnlate å ha forsikkring mot en ev. skade han forårsaket. Han mente også at han i en ev. rettsak ville tape så lenge det var han som hadde gjort jobben med selve kraningen og forårsaket skaden på båten. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Rastløs Svart 8.Desember.2004 Del på Facebook Svart 8.Desember.2004 Hei... Jeg spurte kranbil føreren som var å hentet båten min når jeg kjøpte den nå i høst. Han sa at hans firma hadde forsikkringer som opp uhell som han var skyld i. Han turte i allefall ikke og unnlate å ha forsikkring mot en ev. skade han forårsaket. Han mente også at han i en ev. rettsak ville tape så lenge det var han som hadde gjort jobben med selve kraningen og forårsaket skaden på båten. Henger meg på den der. Som profesjonell part skal han jo ha kontroll over hvilke konsekvenser hans "løft" vil kunne medføre. - Skal nok mye til at man får et såkalt hendelig uhell , og derav ikke erstatningsansvar i en slik situasjon. - men det kan skje, og da er det best å ha kasko på båten, så slipper du unna med bare egenandelen iallefall ! Jeg har vært borti en sak hvor båten ble fraktet med hjullaster ned til vannet. En trykkventil i bremsene slo seg vrang. Dette medførte at hjullastern bråstoppet. - Og ja båten gikk i bakken med et brak. Her ble det ikke påvist uaktsomhet fra fører (eier av hjullaster) og derav ikke erstatningsansvar. Båteier hadde kasko , så han slapp med egenandelen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.