Jump to content

Periodisk feil med dynamo/ Volvo Penta tamd41a

LTKH

Recommended Posts

Husker ikke sikkert, men kan det være to hull med gjenger i navet der? Slik at du kan skru inn to 6 eller 8mm bolter og presse av hjulet?

Jeg skiftet samme reimhjul på min 41-motor for noen år siden, men husker ikke hvordan jeg fikk det løs. Jeg brukte ihvertfall ikke ters.

Det er litt forskjellige varianter av disse hjulene, men jeg mener jeg fant ut at det er likt på både 31 og 41 motorene. Det finnes også noen muligheter hos huggerne. Prøv han i Ørje. husker ikke navn eller nærmere adresse, men han driver kun med lastebiler og busser, hvis han ikke har måttet legge ned.

Da har jeg brukt noen timer av ferien i dag og til mitt lille prosjekt! Men det sitter som f... enda! Har nå smurt det inn med CRC på nytt samt tørnet litt på starter, slått lett med hammer, prøvd og presse av med store skrujern...sitter som bare nøkken.

Kan få låne ters av et motorverksted(topp service da jeg var innom idag, fant frem tegninger av motoren og kom med gode råd.

Men da må jeg sage hull i hovedskott med hullsag...blir siste utvei det.

Har tenkt litt, når jeg en gang får hjulet av, kan jeg ikke bare få disse to delene sveiset i sammen? Hva er vulkingen god for? På store V8ere er det ikke vulking her....

Hva sier det eminete forum?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...