Geir Hel Startet 15.August.2011 Link til dette innlegget Startet 15.August.2011 Hvordan er deletilgangen på ein volvo bamse 130 hk ? Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Sydvesten Svart 15.August.2011 Link til dette innlegget Svart 15.August.2011 Dette begynner å bli gammelt.... og neppe så lett å finne deler til Det er vel B50 det er snakk om her... 4,7 liter??? rekke 6'er?? Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Geir Hel Svart 15.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2011 (redigert) Det er vel B50 det er snakk om her... 4,7 liter??? rekke 6'er?? Vet ikke ka det er, kan få ein skøyte med den motoren, tror det er ein motor som står i lastebiler. Hadde vært greit å kunne skaffe deler slik at eg slippe å bytte ut motoren Er ein rekke 6`er ja Redigert 15.August.2011 av Geir Hel (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Sydvesten Svart 15.August.2011 Link til dette innlegget Svart 15.August.2011 Den var vel mye brukt på 60 tallet, og det begynner å bli noen år siden... men deler finnes nok.... selv om det ikke er via det vanlige forhandler nettet Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Geir Hel Svart 15.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2011 Takk,da er det te å spore opp deler Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Bartesam Svart 15.August.2011 Link til dette innlegget Svart 15.August.2011 Er det turbo på denne motoren? Jeg hadde TD 47 på 120hk i skøyta mi som var forgjengeren til 50 og 60 motoren. Var også en motor som het MD/TMD 67 og den største som het MD/TMD 96. Står innstøpt på samme siden som dieselpumpa hva slags motor det er på 47 motoren i alle fall. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Geir Hel Svart 15.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2011 Husker ikke om det er turbo eller ei, er noen mnd siden eg såg på båten, men skal sjekke det opp imorgen Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 16.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2011 Da har eg henta skøyta, det er ein D 67 B motor, er det 6,7 liter da? Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Sydvesten Svart 17.August.2011 Link til dette innlegget Svart 17.August.2011 Du finner litt info om den her... Motoren er på 6724ccm og yter rundt 125hk, den ble produsert fra 1955 til 1965.. Det er lite informasjon om selve motoren på nettet, men ser det er aftermarked produsent i Kina som lager noen deler til denne motoren Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Bircwood Svart 17.August.2011 Link til dette innlegget Svart 17.August.2011 Hei. Du kan prøve Sylinderservice i Kristiansand. En kamerat av meg har samme motor og fikk tak i deler derfra for en stund siden( et par år siden) Lykke til med skøyta og motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 17.August.2011 Link til dette innlegget Svart 17.August.2011 Hei. Har selv 2 stk TMD-47 (Turbo Marine Diesel) 4,7 liter. Jeg har funnet ut at det er ikke masse deler og oppdrive til gamle volvoer generelt..???.( Det med ettermarked i Kina var nytt for meg.. Noen link? ) Men dyser, pumper osv finnes stadig på Blocket.se osv. Pakninger osv lages enkelt selv. Topp pakning er det værre med. Men De kan med fordel lages av glødd kobber ( som endel driver med i racing ). alle firmaer som driver med feks vannskjæring kan lage dette ville jeg tro... Mener å huske at Oslo Sylinderservice har noen kontakter der. Ellers er jo store saktegående motorerne omtrent udødlige ( selv om det ryker litt da...) Lykke til :-) Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Sydvesten Svart 17.August.2011 Link til dette innlegget Svart 17.August.2011 Hva dette er vites ikke, men ta en titt her Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Honduras Svart 17.August.2011 Link til dette innlegget Svart 17.August.2011 Forsøk også Økonomideler i Sarpsborg. De leverer over hele landet og har mye til eldre utstyr. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Geir Hel Svart 17.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2011 Takker for svar,motoren gikk seg varm så eg er redd eg må sprette opp motoren Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 17.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2011 AAA skjønt fikk start på motoren. viste ikke olje på peilepinnen,fylte på 4 liter men manglet forsatt eindel til minimum, starta etter utalige opp og ned i motoromet grunnet sta startmotor. Når den startet så gikk den silke mykt og pent, gikk inn å vaska hendene å fant meg kaffe,når eg kom ut så hadde den ein stygg banke lyd å dampa mye under ventildeksla, sjekka peilepinnen det viste ikke noe olje, fylte på ca 2 liter å starta opp den banka forsatt men banka mindre stoppa den igjen å da viste det ingen ting på peilepinnen. Kjøper 4 liter motorolje imorgen å prøver igjen. Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
kipp36 Svart 17.August.2011 Link til dette innlegget Svart 17.August.2011 øøøhhhhh.....javel.Hvor lenge har den gått uten olje da????og hva med vannforbruk??? Sitér dette innlegget http://kipp36.123hjemmeside.no/181207437 Link to post
Geir Hel Svart 17.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2011 Hvor lenge har den gått uten olje da????og hva med vannforbruk??? Ikke peiling, får se ka som skjer i morgen.. Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 18.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2011 Fant synderen som fikk olja te å forsvinne, oljeslange med hull i. Så de 10 litrerne eg fylte på i dag forsvant rett ut på det minuttet eg hadde motoren igang. litt sent å sjekke pris på tess idag å det er vel for mye trykk te å lappe slangen for å sjekke om bangelyden forsvinner Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 19.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2011 Kjøpte ny oljeslange på tess å monterte den pluss bytta kopper ringer på ett dieselrør som eg såg spruta når den var igang sist. Men den har forsatt banke lyd,så eg ser på motoren som defekt å lar det være til eg skaffer ein annen motor. Nå vil eg bruke båten å fikse den opp innvendig,kansje eg bor i den Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.