Jump to content

KNBF skifter samarbeidspartner

Lars H.

Recommended Posts

Hei.

Sakser dette fra KNBF's egne nettsider:

Takk og farvel...

Etter over 10 års samarbeid har ”Båtmagasinet” sagt opp samarbeidsavtalen med KNBF fra årsskiftet. Det er med blandede følelser vi sier takk og farvel. Samarbeidet med Båtmagasinet har hatt meget stor betydning for Båtforbundets positive utvikling i disse årene og har i vesentlig grad bidratt til en betydelig økning i antall medlemmer og til en bedre økonomisk situasjon for Båtforbundet.

På den annen side er det et munnhell som sier at ”forandring fryder”. Et samarbeid kan lett gro fast i gamle vaner og uvaner når nyhetens interesse har lagt seg. Det vi si at evnen til fornyelse i samarbeidet gradvis forsvinner. Derfor kan det være fornuftig for begge parter å sette sluttstrek for et samarbeide når gløden er borte og man ikke lenger ser fordelene og synergieffektene av samarbeidet.

Derfor kan vi også glede oss over at vi har inngått samarbeid med Norsk Maritimt Forlag fra 1. januar 2005. Fra denne datoen kommer nyhetene fra KNBF i ”Praktisk Båtliv” og det er grunn til å tro at det nyetablerte samarbeidet også vil synes og merkes på flere måter. Vårt gode samarbeid med ”SEILmagasinet” vil også fortsette som før.

Vi i KNBF takker ”Båtmagasinet” for 10 års fruktbart og givende samarbeid og ønske god seilas videre uten KNBF som mannskap.

Jan H. Syvertsen

Generalsekretær

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Dette synes jeg var svært så positivt. Har vesentlig mer sansen for "Praktisk Båtliv" enn "Båtmagasinet" da PB er mer på høyde med vanlige båtfolk mens BM er blitt litt for mye multimillionklassen for meg...........

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Ja det er bra å se at verden går fremover. Er helt enig i at samarbeid over lengere tid for blir gammel vane.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Håper at DET ikke fører til at det "praktiske" forsvinner.

Det har vært svært lite praktisk stoff i Praktisk Båtliv de siste årene. Det er vel derfor de skifter navn. Jeg er veldig betenkt over at KNBF skal gå over til Praktisk Båtliv. Mens Båtmagasinet tester båtelektronikk, varmtvannstanker og annet som er nyttig for oss båtfolk, skriver Praktisk Båtliv om badeleker for barn. Tipper at KNBF snart er tilbake hos Båtmagasinet.

Hei Tore_L :seeya:

For ordens skyld: Det var Båtmagasinet som sa opp avtalen med KNBF, så vi er nok ikke tilbake i Båtmagasinet med faste informasjonssider i overskuelig fremtid. På den annen side vil vi selvfølgelig fortsette å sende stoff og informasjon til Båtmagasinet. Hva som måtte komme på trykk er selvfølgelig opp til redaktøren å avgjøre. Men aldri så galt at det ikke er godt for noe. Forandring fryder, heter det. I dette tilfellet fryder virkelig forandringen! Båtliv ønsker virkelig å satse på samarbeidet med KNBF, og det gleder oss stort! Det skal bli spennende å se hva samarbeidet vil bringe begge parter i fremtiden. Samarbeidet betyr jo også at det organiserte båtliv nå er samlet på ett sted. Som kjent er "Seilas" organ for Norges Seilforbund og KNS, mens "Båtliv" blir bladet for KNBF-medlemmer. I tillegg fortsetter det gode samarbeidet med SeilMagasinet. Med en god forankring også i Baatplassen håper jeg båtfolket alltid vil finne interessant informasjon av fra KNBF, enten her eller der....

Hilsen Syvert :flag:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"

Abonnerer på begge men etter min mening er BM et blad jeg kaster meg over først. PB har etter hvert fått mer stoff av international karakter og mistet det mer norske stoffet.

Sitter og blar i gamle BM og leser spesiellt tester av eldre modeller og reiseskildringer.

For meg er BM ett hakk vassere enn PB. De forteller mer om norske (nordiske) havner og trender.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...