KarmaZ Startet 15.August.2011 Del på Facebook Startet 15.August.2011 Hei. Har en 2004 modell Yamaha Vmax 9,9 HK, som jeg for et par måneder siden skulle stramme skruen som strammer styringen. Det gikk da galt, skulle stramme forsiktig til, så ble hele skrua løs. Det vil si at jeg kan skru og skru, og motoren er helt løs. Antar meg at det er noe plastikk dritt eller noe som gjør at det ble totalt ødelagt. Tok kontakt med Yamaha angående dette. Fikk bare til svar, at jeg måtte levere den inn. Bor såpass langt fra nærmeste Yamaha forhandler at det vil bli masse penger bare på transport. Saken er, er det noen som har vært borti dette før? Tenkte å demontere stammen selv, og reparere problemet. Sitér dette innlegget Link to post
KarmaZ Svart 18.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2012 Håper noen kan bistå her, er dette en stor sak å ordne selv? :) Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 19.Juni.2012 Del på Facebook Svart 19.Juni.2012 Har noen stammer liggende (deler) men du må vel åpne opp og se hva som er galt først ? Sitér dette innlegget Link to post
KarmaZ Svart 19.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2012 Ja må nok demontere den først, men derfor jeg lurer på om noen har vært borti samme saken før, sånn at man får vite hva dette innebærer. Selvsagt hvis det er en omfattende operasjon bør den nok sendes inn, men enhver kar klarer da noe og. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 19.Juni.2012 Del på Facebook Svart 19.Juni.2012 Hvis det er den typen hvor skruen sitter og presser inn i stammen er nok gjengene ferdige. Det enkleste da er vel å bore og gjenge opp til en dimensjon større. Sitér dette innlegget Link to post
Ankerdrammen Svart 19.Juni.2012 Del på Facebook Svart 19.Juni.2012 Eller kansje en justerbar styredemper.Prøv først med å gå opp en dim på skruen. Du må ha hele riggen i atomer for å bytte originaldel.Masse jobb og skruing og flere nye pakninger...Siste utvei. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 20.Juni.2012 Del på Facebook Svart 20.Juni.2012 Det enkleste da er vel å bore og gjenge opp til en dimensjon større. Eventuelt bore opp, montere en blindmutter og benytte samme skruedimensjon som du har nå? Innbiller meg at det er mer "hold" i gjengene i blindmutteren enn i godset i stammen(?). Her er link til Biltemas blindmuttersett: http://www.biltema.n...aglesett-12953/ Sitér dette innlegget Link to post
KarmaZ Svart 20.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2012 Vil aller hest ikke bore opp gjenger osv. jeg vet ikke om dette er noe som kan byttes ut, eller om det er rene gjenger i selve stammen. Utrolig at ingen her inne har vært borti liknende, som kan si hva dette er. Vil nødig demontere motoren, og sitte igjen med skjegget i kassen. Har nå overlevd i over et år med dette problemet. Men innser at dette kan gjøre båtturen farlig, bare ved å slippe håndtaket snurrer båten til babord, så farlig greier. Men tror dette fort vil ende opp i 3-4 lapper siden jeg bor så avsidesliggende til en Yamaha reperatør. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 20.Juni.2012 Del på Facebook Svart 20.Juni.2012 Har vært borti det jeg,og da gikk jeg opp en dimensjon. Du trenger ikke demontere dette for å bore opp og gjenge,bare man er forsiktig og ikke borer inn i selve annleggsflaten til skruen. Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 21.Juni.2012 Del på Facebook Svart 21.Juni.2012 3-4 lapper, da er det jo billigere å bytte hele braketten med en "ny" brukt.... Sitér dette innlegget Link to post
KarmaZ Svart 12.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2013 Det jeg lurer på er om dette er en del som kan byttes ut med en ny, eller er dette noe som går rett på stammen? Klarer ikke å finne noen som har vært borti samme problemet, og kan forklare hvordan dette kan fikses. For hvis det er sånn at man må demontere hele stammen, samt det er en avansert jobb å gjøre, vet jeg ikke om jeg tør prøve meg på dette. Hadde det bare eksistert en slags manual for dette, trinnvis elns.. Evt. noe spesielt navn man kaller denne delen? Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 12.Mars.2013 Del på Facebook Svart 12.Mars.2013 Du kan jo finne delen her, og kanskje se hvordan festene er : http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Outboard/parts.html Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 12.Mars.2013 Del på Facebook Svart 12.Mars.2013 Legg ut noen bilder da.. Sitér dette innlegget Link to post
KarmaZ Svart 19.Desember.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Desember.2017 Hei. Har hatt motoren liggende et par år i naustet np. Tenkte ordne dette nå i vinter. Er det noen som har en sånn del liggende? Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 19.Desember.2017 Del på Facebook Svart 19.Desember.2017 Bilde forklarer mye? Sitér dette innlegget Link to post
KarmaZ Svart 19.Desember.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Desember.2017 Har dessverre ikke bilde nå. Men er den skrue på siden man justerer tyngde på svingen av motor. Nå er motoren helt løs, så hvis en slipper taket under fart vil motor bråsvinge. Antar det er en brakett del som må byttes Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 19.Desember.2017 Del på Facebook Svart 19.Desember.2017 Bla deg fram på boats.net, til et bilde med delenummer på, så kan jeg se hva jeg har.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.