Jump to content

Yamaha 9,9 problemer med strammeskrue

KarmaZ

Recommended Posts

Hei. Har en 2004 modell Yamaha Vmax 9,9 HK, som jeg for et par måneder siden skulle stramme skruen som strammer styringen. Det gikk da galt, skulle stramme forsiktig til, så ble hele skrua løs. Det vil si at jeg kan skru og skru, og motoren er helt løs. Antar meg at det er noe plastikk dritt eller noe som gjør at det ble totalt ødelagt.

Tok kontakt med Yamaha angående dette. Fikk bare til svar, at jeg måtte levere den inn. Bor såpass langt fra nærmeste Yamaha forhandler at det vil bli masse penger bare på transport. Saken er, er det noen som har vært borti dette før? Tenkte å demontere stammen selv, og reparere problemet.

• 10 måneder senere...

Vil aller hest ikke bore opp gjenger osv. jeg vet ikke om dette er noe som kan byttes ut, eller om det er rene gjenger i selve stammen. Utrolig at ingen her inne har vært borti liknende, som kan si hva dette er. Vil nødig demontere motoren, og sitte igjen med skjegget i kassen. Har nå overlevd i over et år med dette problemet. Men innser at dette kan gjøre båtturen farlig, bare ved å slippe håndtaket snurrer båten til babord, så farlig greier.

Men tror dette fort vil ende opp i 3-4 lapper siden jeg bor så avsidesliggende til en Yamaha reperatør.

• 8 måneder senere...

Det jeg lurer på er om dette er en del som kan byttes ut med en ny, eller er dette noe som går rett på stammen? Klarer ikke å finne noen som har vært borti samme problemet, og kan forklare hvordan dette kan fikses. For hvis det er sånn at man må demontere hele stammen, samt det er en avansert jobb å gjøre, vet jeg ikke om jeg tør prøve meg på dette. Hadde det bare eksistert en slags manual for dette, trinnvis elns..

Evt. noe spesielt navn man kaller denne delen?

• 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...