Jump to content

Suzuki 115 påhenger noen som har erfaringer med en slik motor?


nomen

Recommended Posts

Høres bra ut dette,jeg skal avgårde å kikke på den imorgen.

 

Det jeg er mest bekymret for er eventuell korrosjon innvendig i motoren,kommer til å be om å få inspisere anodene som er skrudd inn i blokka på den.Er noe igjen av de så må man vel regne med at de er skiftet regelmessig og at de har skånet motoren for tæring.

 

Det er jo litt skummelt å kjøpe en så dyr motor brukt,skulle det irre hull i blokka en plass så kan man vel kassere hele greia.Slik er det vel med brukte påhengere.

 

Noen som vet hvor ofte slike anoder må skiftes på en motor som blir brukt i sommerhalvåret,denne motoren har forøvrig bare gått 288 timer det betyr imidlertid ikke at den er skånet for korrosjon invendig.

 

Jeg får opp å se på den,ser den pen ut så må jeg vel bare ta "sjangsen".

 

Har snakket med flere Suzukiforhandlere idag og de fleste har kommet med positive uttalese om denne motoren,alle understreket viktigheten av å passe på anodene,men det gjelder vel alle motorer som brukes i saltvann.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

Dette har jeg desverre ikke mulighet til å sjekke,siden motoren nå ikke er montert på en båt,og nåværende eier selger motoren videre uten å ha brukt den selv.(han driver med kjøp og salg av påhengere)

 

Jeg skulle få mellom 5 og 10 000,- for den `88-modellen 50 HK Mariner motoren jeg har nå.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

Noen som vet hvor ofte slike anoder må skiftes på en motor som blir brukt i sommerhalvåret,denne motoren har forøvrig bare gått 288 timer det betyr imidlertid ikke at den er skånet for korrosjon invendig.

 

Jeg har hatt 140-hesteren i fire sesonger, og det var en 2004-modell. Anodene i blokka så så godt som nye ut etter 7 år, mens den som sitter på undersiden av transomen ble skiftet årlig. Anoden som sitter over kavitasjonsplata skiftet jeg kun én gang, siden den også ble svært lite tæret.

 

Så sjekk at anodene som er under vann har blitt skiftet ved behov. Spesielt den under transomen, siden den er lett å overse og tærer mye i løpet av en vanlig sesong. Ellers er det vanskelig å finne noe særlig negativt om disse motorene på nettet. Så lenge motoren er fornuftig brukt og vedlikeholdt er den nok et sikkert kjøp.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...