nomen Startet 17.August.2011 Del på Facebook Startet 17.August.2011 Jeg skal mest sannsynlig handle meg en slik motor iløpet av helga,det er en 2003 modell. Er det noen som har en slik motor og vil dele sine erfaringer? Har aldri vært borti Suzuki før,men har hørt mye bra om de. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
ADNOH Svart 17.August.2011 Del på Facebook Svart 17.August.2011 Dette er vel en av de beste motorene som finnes i denne størrelsen, det eneste jeg har hørt om av svakheter er litt svak tiltmotor på de første årgangene! Sitér dette innlegget 2015 Mazda 2016 US Ford Link to post
Nightlife Svart 17.August.2011 Del på Facebook Svart 17.August.2011 Gode motorer. Jeg har sett to av sikkert 100 Suzuki DF med feil. Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 17.August.2011 Del på Facebook Svart 17.August.2011 Har en Suzuki 2010 mod. 115 på Askeladden 605 explorer. Flott motor, masse krefter og lavt drivstofforbruk. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Mouche Svart 17.August.2011 Del på Facebook Svart 17.August.2011 Har en 90hk Suzuki fra 2007 og har bare godt å si om den. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
nomen Svart 17.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2011 Høres bra ut dette,jeg skal avgårde å kikke på den imorgen. Det jeg er mest bekymret for er eventuell korrosjon innvendig i motoren,kommer til å be om å få inspisere anodene som er skrudd inn i blokka på den.Er noe igjen av de så må man vel regne med at de er skiftet regelmessig og at de har skånet motoren for tæring. Det er jo litt skummelt å kjøpe en så dyr motor brukt,skulle det irre hull i blokka en plass så kan man vel kassere hele greia.Slik er det vel med brukte påhengere. Noen som vet hvor ofte slike anoder må skiftes på en motor som blir brukt i sommerhalvåret,denne motoren har forøvrig bare gått 288 timer det betyr imidlertid ikke at den er skånet for korrosjon invendig. Jeg får opp å se på den,ser den pen ut så må jeg vel bare ta "sjangsen". Har snakket med flere Suzukiforhandlere idag og de fleste har kommet med positive uttalese om denne motoren,alle understreket viktigheten av å passe på anodene,men det gjelder vel alle motorer som brukes i saltvann. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
tkb Svart 17.August.2011 Del på Facebook Svart 17.August.2011 Det er og viktig å unngå kontakt med kopperholdig bunnstoff, da dette kan føre til uønsket tæring. Jeg pleier å ha et par cm mellom braketten på motoren og bunnstoff. Hadde en DF 115 i 2 sesonger, og var veldig fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 17.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2011 Dette har jeg desverre ikke mulighet til å sjekke,siden motoren nå ikke er montert på en båt,og nåværende eier selger motoren videre uten å ha brukt den selv.(han driver med kjøp og salg av påhengere) Jeg skulle få mellom 5 og 10 000,- for den `88-modellen 50 HK Mariner motoren jeg har nå. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
FredrikW Svart 18.August.2011 Del på Facebook Svart 18.August.2011 Noen som vet hvor ofte slike anoder må skiftes på en motor som blir brukt i sommerhalvåret,denne motoren har forøvrig bare gått 288 timer det betyr imidlertid ikke at den er skånet for korrosjon invendig. Jeg har hatt 140-hesteren i fire sesonger, og det var en 2004-modell. Anodene i blokka så så godt som nye ut etter 7 år, mens den som sitter på undersiden av transomen ble skiftet årlig. Anoden som sitter over kavitasjonsplata skiftet jeg kun én gang, siden den også ble svært lite tæret. Så sjekk at anodene som er under vann har blitt skiftet ved behov. Spesielt den under transomen, siden den er lett å overse og tærer mye i løpet av en vanlig sesong. Ellers er det vanskelig å finne noe særlig negativt om disse motorene på nettet. Så lenge motoren er fornuftig brukt og vedlikeholdt er den nok et sikkert kjøp. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.