Jump to content

Frekk og arrogant båtselger


Sjøgutt

Recommended Posts

Finner ikke noe galt ved den annonsen? Er da helt greit å gi uttrykk for at man ikke ønsker useriøse henvendelser?

Litt spesiell måte å skrive det på kanskje, men synes ikke det er arrogant. Synes det er mer spesielt å sende mail om det.. :giggle:

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

I mine øyne en helt grei annonse med unntak av overskriften og pris eksl moms.

 

At selgeren forsøker å vise muskler ved å si hvem som ikke bør ringe får stå for selgers regning, selv hvor tåpelig dette var å lese.

 

Jeg skjønner bare ikke hvorfor TS sendte epost? Hva var det som fikk deg til å gå såpass i lufta at du sendte epost? Jeg er kun nyskjerrig. :sailing:

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.
 

Link to post
Share on other sites

For u snu det litt på hodet, hvis du går inn til en bilforhandler for å kikke eller prøve en bil og selger spør deg om du har penger nok så tenker jeg at du blir lit flat eller? Og på døra står det at du ikke får prute og at han bare selger deg med bensinmotor. Ville du gått inni en slik butikk? :headbang:

Link to post
Share on other sites

Ville du gått inni en slik butikk? :headbang:

Vel jeg ser ikke noen problemer med at selger lurer på om en har finansene i orden.... heller ikke at prisen er fast.. I dette tilfellet så har karen bare en slik båt og den har bensinmotor... så han kan ikke selge noe annet..

 

Det er dessverre nok av raringer som både sender mail om både det ene og det andre selv om de ikke skal ha dingsen, ringer for å slå av en prat osv.....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

For u snu det litt på hodet, hvis du går inn til en bilforhandler for å kikke eller prøve en bil og selger spør deg om du har penger nok så tenker jeg at du blir lit flat eller? Og på døra står det at du ikke får prute og at han bare selger deg med bensinmotor. Ville du gått inni en slik butikk? :headbang:

 

Ja hvorfor ikke? Holder borte pratmakerne da så de som skal ha noe får gjort sitt ærende. Ingen vits å gå inn uten en har penger og skal ha noe. Det er utrolig mange som bare skal gnage om alt mulig og slett ikkje har tenkt kjøpe engang så en liten advarsel om de ikke er velkomne er heilt greit.

Link to post
Share on other sites

Var helt grei denne annonsen. Selger har nok solgt noen båter og brukt myyyyyye tid på prat og mail med mange pratmakere. Ikke alle har penga klare eller hørt med kona før dem tar kontakt.

Man burde nesten fakturere pratmakere.

Selv tar jeg aldri kontakt om jeg ikke har finans i orden!!

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

Link to post
Share on other sites

xxxxx xxxxxxxx xx xxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxx xxx xxxxx x xxxxxxx xxxx xxx xxxxx xx xxxx xxx xxx xxxx xxxxxxx xx xxxx xxxxxx xx xxx xxxxx xxxx xxx xxxxx xxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx

xxx xxx xxxxx xxx xxx xxxx xx xx xxxxxxx xxx xxxxxx xx xxx xxx xxxxxxxxx xx xxxx xxx xxxxx xxxx xxxxxx xx xxxxxx

xxxx xxxxxxxxxx xxxx xx xxx xxxx xxxxx xxxx xxx xx xxx xxxxxx xx xx xxx xxxxxx xxx xxx xxxxxxx xxxx

xx xx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxx xxxxx x xx xxxxxxxxxxxxxx

xxx xxxxx xxxx xx xx xxxx xxxxxxx :headbang::headbang:

 

Hva er problemet ditt????

Du mailer han selv om han er tydelig på at han ikke ønsker kontakt med pratmakere. Likevel gjør du det. Om han ikke får solgt båten pga arroganse - er det noe problem for deg/oss? Sannsynligheten er vel større for at selger har erfaring for hva som skjer hvis han ikke er tydelig i avgrensning av sin potensielle kjøpergruppe.

 

Han ønsker seriøse interesserte velkommen. Han ønsker at lunkne wannabies holder seg unna. Jeg forstår ham godt.

 

Jeg klarer ikke å fri meg fra tanken om at han må ha tråkket på en øm tå hos deg.

Link to post
Share on other sites

Synes annonsen er helt topp, her gir han en grei pekepinn på hvem som kan la være å ta kontakt "Du trenger ikke å ta kontakt hvis du bare er litt nysgjerrig, ville helst hatt dieselmotorer, drømmere, prutere og pratmakere likeså"

 

At du da i tillegg må ta kontakt og argumentere på dette skjønner jeg at han glatt blir irritert, blir litt for dumt spør du meg :lipseal:

 

Har solgt det meste som kan selges og hatt enormt mye med pratmakere å gjøre :thumbsdown: så gjør det samme selv i annonser.

 

Her er min oppfordring i en annonse på en ting jeg hadde for salg som det ble mye skambud og prat uten handling på første gang den lå ute

 

"Pratmakere eller personer som er ute etter en mailvenn eller telefonkompis for å snakke om båten deres ol. Ring en kontakttelefon i stedet . Og for dere som ikke har råd eller tror dere kan få kjøpt det til skampris ved å by 1/3- 1/2 pris la være å ta kontakt, trenger ikke pengene så selger ikke til skampris men driver ikke veledighet av den grunn"

 

Mange vil nok synes den er frekk men det er gjerne de jeg ikke vil ha kontakt med, tingen har ligget for salg tre ganger , nå solgt sist uke for prisforlangende :thumbsup:

 

kamerat møtte en av de værre som faktisk innrømmet at han ikke var ute for å kjøpe båt heller etter en telefonsamtale på 40 min :confused:https://baatplassen.no/i/topic/80517-hva-er-galt-med-enkelte-folk/

 

Skaff deg en hobby i stedet for å irritere selgere er mitt tips... :smash:

Redigert av bukt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Forstår egentlig selger godt. Ser ut som han jobber/selger for AkerYachts, og har nok en god del båter ute til salgs. Det jeg ikke likte var emne/tittelen på annonsen ''HALLO - SJEKK PRISEN''. Likte heller ikke at han har lagt båten ut med søkeord for disse båtene:

Princess, Sunseeker, Fairline, Windy, Cranchi, Atlantis, Bavaria, Gobbi, SeaRay, Hydrolift, Goldfish,

Fjord, Ibiza, Nordkap, Marex, Nor-tech, Persing, Riva, Chris Craft, Nimbus, Donzi, Formula, Fountain.

Ser han også har tidsfrist på seg, og at det står nederst i annonsen at de selger båter for deg. På profesjonelt vis, noe jeg ikke syntes dette var rolleyes.gif Kansje han har en avtale med eier av båten om og få solgt den før 25. august, og derfor SKRIKER ut for og få mest mulig oppmerksomhet. ang. pruting, båtprat eller ''litt'' nysgjerrig vil jeg tro han ikke vil ha noe av i og med det ikke er firmaet sin båt. Jeg selv er nå alltid nysgjerrig før jeg kjøper noe, så dette var ikke noe profesjonelt gjort nonod.gif

 

Han har jo nesten skrevet like mye om folk han ikke vil ha noe med og gjøre, som om båten rolleyes.gif

Redigert av Sjømann.22 (see edit history)

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Han ønsker seriøse interesserte velkommen. Han ønsker at lunkne wannabies holder seg unna. Jeg forstår ham godt.

 

Jeg synes at innholdet på websidene hans, firmanavnet og regnskapene tyder på at det er han som er en wannabe ...en Røkke-wannabe :giggle:

 

Men for all del, hadde jeg funnet båten interessant, så ville nok ikke annonseteksten skremt meg bort.

"Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil."
Bertrand Russel

Link to post
Share on other sites

Er faktiskt enig med selger her, pratemakere er fryktelig slitsomt å forholde seg til...:-)

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

 

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Link to post
Share on other sites

Ja Sumi... kunder er no dritt!

Vel kunder er kunder, pratmakere og andre "tullinger" som sender mail om ting de ikke har noe med er noe annet, de har ikke til hensikt å kjøpe båten men kun lage kvalme for selger..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...