Jump to content

Icom VHF, hvordan koble til ekstern høyttaler?


Lazy days 2

Recommended Posts

Jeg har en icom vhf montert inne ved kartbordet. Det er en ledning (med to ledninger i) for ekstra høytaler på baksiden på vhfen. Som den handymannen jeg er kappet jeg vekk pluggen som sto der. :headbang: Tanken var da at jeg bare kunne kobblet i sammen to ledninger og strekke de til høytaleren utvendig. Men det kommer ikke lyd i høytaleren.

Hva er galt?

Link to post
Share on other sites

Hei.

Hvist du nå har klippet av pluggen, så kan du jo bare gå et skritt videre.

Skru opp dekslet på VHFen og se om ledningen er koblet på den interne høytaleren. Hvis ikke så kan du jo bare lodde ledningen fra den eksterne høytaleren inn på loddeørene på den interne høytaleren, da skal du få lyd i høytaleren.

Link to post
Share on other sites

De eg har vært borti har lyd i begge høgtalerene samtidig. Mono signal krever kun 2 stk. ledere, og det spiller ingen rolle hvilken man kobler til hvem så lenge man ikke jobber med flere subber etc. Sjekk meny som geir t skriver.

Alt. så er det en del plugger som aktiverer signalet ut når man trykker inn mini jacken, men da burde du hatt mer enn 2 ledninger.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...