Lazy days 2 Startet 17.August.2011 Del på Facebook Startet 17.August.2011 Jeg har en icom vhf montert inne ved kartbordet. Det er en ledning (med to ledninger i) for ekstra høytaler på baksiden på vhfen. Som den handymannen jeg er kappet jeg vekk pluggen som sto der. Tanken var da at jeg bare kunne kobblet i sammen to ledninger og strekke de til høytaleren utvendig. Men det kommer ikke lyd i høytaleren. Hva er galt? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 17.August.2011 Del på Facebook Svart 17.August.2011 hmm minijack 3.5 mm med 2 ledninger i? Isåfall er det mulig den eine av de til å koble over lyden fra høytaleren i apparatet til den eksterne. Lydsignalet går fra leder til skjerm, ikkje mellom ledningene om det er som i første setning Sitér dette innlegget Link to post
Lazy days 2 Svart 17.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2011 Det var sikkert en minijack ja. Hva kan jeg gjøre for å få lyd. Høytaleren har jo to koblepunkter. Kan noen forklare med t sje? er stadig like grønn. Sitér dette innlegget Link to post
Ellida Svart 17.August.2011 Del på Facebook Svart 17.August.2011 Hei. Hvist du nå har klippet av pluggen, så kan du jo bare gå et skritt videre. Skru opp dekslet på VHFen og se om ledningen er koblet på den interne høytaleren. Hvis ikke så kan du jo bare lodde ledningen fra den eksterne høytaleren inn på loddeørene på den interne høytaleren, da skal du få lyd i høytaleren. Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 17.August.2011 Del på Facebook Svart 17.August.2011 Hvilken modell ICOM VHF er det ? Vet at på noen av dem må du aktivere ekstern høyttaler i menyen for at du skal få lyd. Glem forøvrig forslaget om å åpne radioen...... Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
volfro Svart 17.August.2011 Del på Facebook Svart 17.August.2011 De eg har vært borti har lyd i begge høgtalerene samtidig. Mono signal krever kun 2 stk. ledere, og det spiller ingen rolle hvilken man kobler til hvem så lenge man ikke jobber med flere subber etc. Sjekk meny som geir t skriver. Alt. så er det en del plugger som aktiverer signalet ut når man trykker inn mini jacken, men da burde du hatt mer enn 2 ledninger. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 17.August.2011 Del på Facebook Svart 17.August.2011 Mono signal krever kun 1 leder. Skjerm er minus i jack på alt slikt. 2 ledninger er nok til sistnevnte scenario Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 18.August.2011 Del på Facebook Svart 18.August.2011 Skjerm er en leder i mitt hode. Sitér dette innlegget Link to post
Lazy days 2 Svart 18.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.August.2011 Skal prøve litt og kommer tilbake med model( husker ikke) hvis det ikke lykkes å få lyd. Takker for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.