Jump to content

Video- Følg RS Horn Flyer i 2 dager


BV Jakob

Medlem i Redningsselskapet?   

96 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Fra 12-13. august var Båtfrelst ute med redningskøyta. Den var litt av en opplevelse. Og det er i sånne situasjoner man skjønner hvorfor vi trenger dem, men husk “It’s hard to be a redningsmann” sier Pål Bustgaard.

 

Vi fulgte RS Horn Flyer, og fikk til sammen 11 oppdrag, men noen av dem ble ikke filmet. Her kan du se videoen fra noe av det vi var med på.

 

Klikk her for å se filmen!

 

Ønsker du å lese artikkelen først? Klikk her.

Båtens Verden | www.b-v.no

- Båtbladet med norges bredeste stoffmiks

Les mer om vår iPad-utgave på b-v.no/ipad

Link to post
Share on other sites

Fin film.

Kan forresten opplyse at det går bra med personen som fikk klemskade i vinsjen.

Hun mistet halvparten av det ytterste leddet på venstre lillefinger. Gjør jævlig vondt og får det renset annenhver dag. Fredrikstad sykehus fikk det "lappet" sammen, noe som er pyntet på nå på AHUS.

 

For oss som er på i Hvalerområdet hver helg er det moro å se slike filmer, men tragisk når noe skjer med kjente.

Link to post
Share on other sites

Fin film.

Kan forresten opplyse at det går bra med personen som fikk klemskade i vinsjen.

Hun mistet halvparten av det ytterste leddet på venstre lillefinger. Gjør jævlig vondt og får det renset annenhver dag. Fredrikstad sykehus fikk det "lappet" sammen, noe som er pyntet på nå på AHUS.

 

For oss som er på i Hvalerområdet hver helg er det moro å se slike filmer, men tragisk når noe skjer med kjente.

 

Hei :)

 

Takk for fine kommentarer begge to!

 

Så flott å høre at alt er vell! Hils og si god bedring- Hilsen oss i Båtfrelst.

Båtens Verden | www.b-v.no

- Båtbladet med norges bredeste stoffmiks

Les mer om vår iPad-utgave på b-v.no/ipad

Link to post
Share on other sites

Dette er en god filmsnutt! Dette håper jeg det blir mer av....

 

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, Bjørn Kenneth!

 

Mer skal det bli, det lover vi! :)

Båtens Verden | www.b-v.no

- Båtbladet med norges bredeste stoffmiks

Les mer om vår iPad-utgave på b-v.no/ipad

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Har dere noen erfaringer med å bli reddet av en redningsskøyte?

 

Synes dere det er dumt av staten og ikke legge inn mere støtte til Redningsselskapet?

Båtens Verden | www.b-v.no

- Båtbladet med norges bredeste stoffmiks

Les mer om vår iPad-utgave på b-v.no/ipad

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Har dere noen erfaringer med å bli reddet av en redningsskøyte?

 

 

 

Jeg måtte ringe de i fjor. en gang pga tau i propellen i glomma ( sterk strøm ) og en gang mens "røtakjeppen" holdt på å synke.

 

Jeg ringte de også under uværet som overasket de fleste i fjor sommer. Også meg og mine tre onkelbarn hvorav den yngste var 6 og den eldste var 12. Jeg var nødt å berge en høygravid ung dame ( 8 mnd ) ombord i min båt, men jeg valgte og ringe å kansellere oppdraget da et lokalt hjelpelag fra røde kors kom fra land og hentet denne unge damen. Ingen grunn å bruke redningsselskapet om de kan slippe. I et slikt uvær som det var disse to timene, så hadde skøyta garantert viktigere oppgaver enn oss som det ble en løsning på. Skipperen ringte meg flere ganger for å høre at alt var vel med barna og den unge damen, og jeg ringte og fikk vær-oppdateringer fra skøyta. En stor trygghet bare å ha telefonkontakt.

 

Jeg hadde ønsket mye mer støtte til redningsselskapet, men jeg synes også det er flott at dette er et spleiselag. Kanskje det offentlige kunne spleiset litt hardere?

 

Det som står igjen for meg, som det viktigste med redningsskøyta, er deres høye kompetanse innen sjøredning og tryggheten ved deres tilstedeværelse. Jeg hadde helst sett at mannskapet hadde nok fritid ombord, men slik forholder det seg ikke. Redningsskøyta går ut når andre båter søker seg til havn.

 

 

Takk for flott filmsnutt! jeg venter i spenning på at dere mønstrer på Horn Flyer flere ganger, slik at vi får flere snutter!

 

:flag_bp:

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.
 

Link to post
Share on other sites

Jeg måtte ringe de i fjor. en gang pga tau i propellen i glomma ( sterk strøm ) og en gang mens "røtakjeppen" holdt på å synke.

 

Jeg ringte de også under uværet som overasket de fleste i fjor sommer. Også meg og mine tre onkelbarn hvorav den yngste var 6 og den eldste var 12. Jeg var nødt å berge en høygravid ung dame ( 8 mnd ) ombord i min båt, men jeg valgte og ringe å kansellere oppdraget da et lokalt hjelpelag fra røde kors kom fra land og hentet denne unge damen. Ingen grunn å bruke redningsselskapet om de kan slippe. I et slikt uvær som det var disse to timene, så hadde skøyta garantert viktigere oppgaver enn oss som det ble en løsning på. Skipperen ringte meg flere ganger for å høre at alt var vel med barna og den unge damen, og jeg ringte og fikk vær-oppdateringer fra skøyta. En stor trygghet bare å ha telefonkontakt.

 

Jeg hadde ønsket mye mer støtte til redningsselskapet, men jeg synes også det er flott at dette er et spleiselag. Kanskje det offentlige kunne spleiset litt hardere?

 

Det som står igjen for meg, som det viktigste med redningsskøyta, er deres høye kompetanse innen sjøredning og tryggheten ved deres tilstedeværelse. Jeg hadde helst sett at mannskapet hadde nok fritid ombord, men slik forholder det seg ikke. Redningsskøyta går ut når andre båter søker seg til havn.

 

 

Takk for flott filmsnutt! jeg venter i spenning på at dere mønstrer på Horn Flyer flere ganger, slik at vi får flere snutter!

 

:flag_bp:

 

Hei L

Båtens Verden | www.b-v.no

- Båtbladet med norges bredeste stoffmiks

Les mer om vår iPad-utgave på b-v.no/ipad

Link to post
Share on other sites

Jeg måtte ringe de i fjor. en gang pga tau i propellen i glomma ( sterk strøm ) og en gang mens "røtakjeppen" holdt på å synke.

 

Jeg ringte de også under uværet som overasket de fleste i fjor sommer. Også meg og mine tre onkelbarn hvorav den yngste var 6 og den eldste var 12. Jeg var nødt å berge en høygravid ung dame ( 8 mnd ) ombord i min båt, men jeg valgte og ringe å kansellere oppdraget da et lokalt hjelpelag fra røde kors kom fra land og hentet denne unge damen. Ingen grunn å bruke redningsselskapet om de kan slippe. I et slikt uvær som det var disse to timene, så hadde skøyta garantert viktigere oppgaver enn oss som det ble en løsning på. Skipperen ringte meg flere ganger for å høre at alt var vel med barna og den unge damen, og jeg ringte og fikk vær-oppdateringer fra skøyta. En stor trygghet bare å ha telefonkontakt.

 

Jeg hadde ønsket mye mer støtte til redningsselskapet, men jeg synes også det er flott at dette er et spleiselag. Kanskje det offentlige kunne spleiset litt hardere?

 

Det som står igjen for meg, som det viktigste med redningsskøyta, er deres høye kompetanse innen sjøredning og tryggheten ved deres tilstedeværelse. Jeg hadde helst sett at mannskapet hadde nok fritid ombord, men slik forholder det seg ikke. Redningsskøyta går ut når andre båter søker seg til havn.

 

 

Takk for flott filmsnutt! jeg venter i spenning på at dere mønstrer på Horn Flyer flere ganger, slik at vi får flere snutter!

 

:flag_bp:

 

Hei Lovart!

Takk for en flott historie! Mannskapet som bemanner Horn Flyer er noen flotte mennesker. Jobben deres er en viktig jobb, og det at staten ikke støtter RS med nok penger, er idioti.

 

Tusen takk for fin kommentar, Hansi! :)

Båtens Verden | www.b-v.no

- Båtbladet med norges bredeste stoffmiks

Les mer om vår iPad-utgave på b-v.no/ipad

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...