Arve Startet 18.August.2011 Link til dette innlegget Startet 18.August.2011 Jeg vurderer å bytte til noe større båt. Vi vurderer først og fremst en halvplaner f.eks Riviera 925, Flem 340 o.l. Men så har vi også lagt merke til Tristan 345 som riktinok er en planende båt men dog interesant. Har noen av dere kjennskap til eller erfaring med denne båten. Finsk bygd tror jeg. Håper noen har noe å komme med her. Arve Sitér dette innlegget Link to post
olbru Svart 10.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2013 Hei Arve. Dette kommer vel litt sent for din del, men kan kanskje være til litt hjelp for andre. Vi var i samme situasjon da vi skulle kjøpe båt i 2004. Brukte nesten 1 år på å undersøke forskjellige båttyper. Vi la også ut en forespørsel her på Båtplassen(se HER), og det ryddet raskt unna en del merker. Kjøpte en Tristan 345 Fly i 04, og har den enda (skal selges nå). Dette er en 98 mod., så vår har bare to kabiner. Tror de kom med tre i 2000. Kikket litt på den løsningen også, men syntes det ødela en del av byssa. Fordelene vi la vekt på var: 1. Stor plass i bingen bak. 2. Stor flybridge som går helt bak så kalesjen går nesten rett ned. Dette er en stor fordel dersom man sitter helt bakerst i bingen i tillegg til den store solplassen oppe. 3. Den fine ”serverings”luka som går fra flybridgen og rett ned til førerplassen. Den er fin både som ”fluktvei” (om en blir overrasket av dårlig vær), og du har kontakt med de som eventuelt er i salongen. Dette har jeg ikke sett på noen andre båter i denne størrelsen. 4. Byssa ligger ”nede” i båten med avtrekksvifte(ekstrautstyr) og vindu for utlufting, noe som gjør at det er god plass til å passere selv om noen lager mat. 5. Den flyter lett i vannet, etter at den er kommet i plan kan jeg ta den ned til ca. 12 knop og fremdeles plane. 6. Fabrikkbygd solid kvalitetsbåt (finsk). 7. Full ståhøyde (er selv 1,90). Men vær obs. Noen av disse båtene har en Merckruser D300 motor. Jeg har snakket med tre stykker som alle har fått knust drevet. Den ene tre drev! I tillegg bråker de fryktelig i forhold til en Volvo Penta eller en Yanmar motor. Vi har som sakt hatt båten i 9 år, og kunne ikke hatt en bedre båt. Så løp og kjøp. Ole Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.