santho96 Startet 18.August.2011 Del på Facebook Startet 18.August.2011 Hei har nylig forsterket og bygd opp igjen akter speilet på shakespearen min. Å da må jeg enten male eller lakkere over. Er det noen som vet hvordan jeg kan få tak i samme malings farge som er på bildet ?? Setter stor pris for all hjelp ! :) Sitér dette innlegget Link to post
20 Fot Svart 18.August.2011 Del på Facebook Svart 18.August.2011 Heisann. Er du sikker på at dette er originalfarven på båten ? Fra gammelt av mener jeg at den var mere orange på overbygget og hvit under - mulig jeg tar feil.... Hvis du har farvekoden (RAL- koden) finns det et firma som heter Siddis Plast som jeg mener ligger i Stavanger. De mener jeg kan hjelpe deg og få blandet farve til deg. Lykke til.. Sitér dette innlegget MVH 20 Fot Link to post
santho96 Svart 18.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.August.2011 OKei, takk ! dette er ikke orginal fargen, jeg vil bare male den slik den har samme farge over alt :) Sitér dette innlegget Link to post
NovaMan Svart 18.August.2011 Del på Facebook Svart 18.August.2011 Hør hos nærmeste billakkerer om de kan låne deg et fargekart. Da kan du finne den fargekoden som ligger nærmest opp til fargen på båten, og så kan de blande en 2-komponent lakk på sprayboks til deg ut fra fargen du bestemmer deg for. Jeg har gjort det med de 2 siste båtene jeg har hatt, og resultatet ble meget bra! Sitér dette innlegget Link to post
Fetter Klodrik Svart 19.August.2011 Del på Facebook Svart 19.August.2011 Det beste er å få med en fra en fargehandel som tar med seg sitt instrument for å finne eksakt farge. Har prøvd farekart og RAL koder, men på en eldre farget båt er det nesten umulig å finne riktig farge uten dette instrumentet Sitér dette innlegget Link to post
santho96 Svart 19.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2011 OKei, tusen takkk skal under ska med bil lakkerere om va de anbefaler ! :D Sitér dette innlegget Link to post
NovaMan Svart 19.August.2011 Del på Facebook Svart 19.August.2011 Et scanningsverktøy er bra det hvis du får hjelp til å bruke det, men husk at du bør få tak i 2-komponent lakk, og at dette får du slett ikke tak i hos alle fargehandlere. Ved å bruke et fargekart sammenligner du selvfølgelig med de områder på båten du vil, også falmede områder, så det er ikke noe verre å finne riktig farge med denne fremgangsmåten. Sitér dette innlegget Link to post
santho96 Svart 19.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2011 Takker! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.