PiperBill Startet 18.August.2011 Link til dette innlegget Startet 18.August.2011 Ja.. da var sommerferien over og jeg er (som vanlig) flere kilo tyngre enn før ferien. En ting jeg legger merke til er dersom jeg bruker mye tid på sjøen, så legger jeg på meg mye mer enn om jeg driver med andre ferieaktiviteter. Dette er naturligvis fordi jeg slapper av og holder meg mye mer i ro når jeg er på sjøen, kombinert med den ekstra matlysten jeg får med så mye frisk sjøluft… Ja ja… det er bare å begynne å trene igjen.. Er det andre i samme båt? Bill Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
m/s draugen Svart 18.August.2011 Link til dette innlegget Svart 18.August.2011 JEPP. Men jeg hadde planene klar for en aktiv tid ved landligge.Joggesko og annet utstyr var med.......men det var mere fristende med ankerdram,pølse på grillen og øl til. Resultat;5 kg tyngre.Men pytt pytt,var jo på ferie :) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 18.August.2011 Link til dette innlegget Svart 18.August.2011 Ja! Blir nok litt mye kos, og lite aktivitet! Det er jo bare et tegn på at vi har det bra. :-) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 18.August.2011 Link til dette innlegget Svart 18.August.2011 jeg går ned i ferien jeg .... men kroppsmassen endrer seg litt. Blir liksom litt mer skvalpete rundt magen. Men etter 3 uker med sykling til og fra jobb er det bragt i orden igjen Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 18.August.2011 Link til dette innlegget Svart 18.August.2011 Ingen kommentar Sitér dette innlegget Link to post
Tintin Svart 18.August.2011 Link til dette innlegget Svart 18.August.2011 Motsatt. Jeg glemmer å spise, og ender opp med å være rimelig aktiv på havet. Men så er jeg ikke velsignet med senger og grill ombord :) Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
Teerex Svart 18.August.2011 Link til dette innlegget Svart 18.August.2011 Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
FjordHT Svart 18.August.2011 Link til dette innlegget Svart 18.August.2011 Løsningen kan være ro-båt Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 18.August.2011 Link til dette innlegget Svart 18.August.2011 Baderommsvekta virker ikke lenger, men merka at gummijolla blei værre å få i plan sammen med guttungen utover sesongen. Kommer ikke på tale å kjøpe ny motor pga min vekt. må nok spise litt mindre ja. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 18.August.2011 Link til dette innlegget Svart 18.August.2011 Når jeg er på sjøen og ligger i gjestehavner hvor det ikke er fjell å bestige i nærheten, ja det finnes her i vest, så blir det mye stillesitting. Får ofte vondt i ryggen når jeg er på sjøen pga lite aktivitet. Og når jolla skal trekkes opp på davitene, så smeller det... og da går jeg som en 90-åring resten av uka. Løsningen på vektøkning er å spise sjømat og mindre alkohol. I går var det blåskjellsubbe til middag, i morgen blir det Bacalao. ...i dag var det svinefilet med kantarellsaus... :) litt godt, men mye ren mat...det er løsningen. God helg! Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 18.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2011 (redigert) Ok… jeg er ikke alene.. Ombord aktiviteter som forbrenner fett? Ehheemm Jeg kan tenke på et par.. Pushups f.eks? Bill Redigert 18.August.2011 av PiperBill (see edit history) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
mor Amica Svart 18.August.2011 Link til dette innlegget Svart 18.August.2011 Har alltid planer om mye trim, fjellturer eller sykkelturer når vi drar på båttur, men så er det jo så koselig å bare slappe av ombord, kose seg med god mat og selvfølgelig godt drikke til maten. For oss som bruker båten hele året, går det bare en vei, vi blir litt større for hvert år Hadde det ikke vært for at vi er litt flinkere til å trimme når vi er hjemme, hadde vi nok rullet snart. mvh Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
roeren Svart 18.August.2011 Link til dette innlegget Svart 18.August.2011 Ja! Blir nok litt mye kos, og lite aktivitet! Det er jo bare et tegn på at vi har det bra. :-) Åå?? Mye aktivitet kan like godt bety velvære!! Løsningen kan være ro-båt Akkurat! Og det har vi tatt konsekvensen av! Ikke noe latmannsliv på våre båtturer, nei! Men gu´ kor vi kosar oss! Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 18.August.2011 Link til dette innlegget Svart 18.August.2011 Vært ganske mye i båten i sommer, men har klart å kombinere det med min andre lidenskap; Golf. Vekta har faktisk gått ned noen kilo. Cluet er å ikke gå opp igjen til vinteren... Sitér dette innlegget Link to post
Xtian Svart 18.August.2011 Link til dette innlegget Svart 18.August.2011 Hvordan gå ned i vekt på båtferie? Heis opp den største genuaen du har, og kryss gjennom alle trange sund ;-) Kona påstår hun gikk ned 5kg etter den første seilferien vår, og den varte bare en og en halv uke. Christian 8-) Sitér dette innlegget Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt. Link to post
Kjetil1 Svart 18.August.2011 Link til dette innlegget Svart 18.August.2011 Hmm. Det er ikke lovende. Jeg har gått ned 12 kg denne sommeren... Egentlig ganske greit, siden det er trangt i motorrommet der den hersens generatoren og klimaanlegget står... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Teerex Svart 18.August.2011 Link til dette innlegget Svart 18.August.2011 12 kg var imponerende.. hadde du også bikket 100 som så mange av oss andre ? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
hifo Svart 19.August.2011 Link til dette innlegget Svart 19.August.2011 Kommer ikke på tale å kjøpe ny motor pga min vekt. må nok spise litt mindre ja. Er det sånn man merker at man øker i vekt? Du har en jobb foran deg da , så lenge guttungen er guttunge så vil de normalt vokse og bli tyngre etterhvert.. Men du skal ikke kjøpe ny motor , så da blir du rimelig slank tenker jeg når gutten er voksen. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Mouche Svart 19.August.2011 Link til dette innlegget Svart 19.August.2011 Det er i allefall liten tvil om at det spesielt blant motorbåtfolket finnes en betydelig andel som med fordel kunne beveget seg mere og spist/drukket mindre. Selvfølgelig har jeg belegg for denne påstanden! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
VannTro Svart 19.August.2011 Link til dette innlegget Svart 19.August.2011 Kona startet med noe som kalles "17Day Diet". Dette er noe som har fått godt fotfeste og har blitt en suksess i USA godt hjulpet av markedsføring gjennom programmene "The Doctors" og "Dr. Phil". Det er en diett som har 4 sykluser hvor de to siste er satt opp slik at det ikke er en diett, men kosthold slik man skal spise til vanlig. Om man vet man går inn i en tid hvor man normalt legger på seg og spiser mye utenom det vanlige så kjører man den første syklusen i forkant slik at man "har noe å gå på". Kona er over på tredje syklus i dag og har tatt av 7 kilo gjennom de 2 første syklusene(2 x 17 dager). Hun var ikke spesielt overvektig i utgangspunktet, men nå ser jeg at jeg må finne på noe selv for ellers får jeg kallenavnet "Tjukken" er jeg redd. Her er link til boka man må kjøpe hvor alt står beskrevet ned i minste detalj: 17Day Diet Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Lazy days 2 Svart 19.August.2011 Link til dette innlegget Svart 19.August.2011 Jeg pakket også med joggesko og treningsutstyr. Etter fem uker i båten bled det med en tur til utsiktstårnet i Mandal og en sykkeltur til Grenå i Skagen. Jeg fikk heler ike gummibåten i blan denne sommeren.Det ble inspeksjon av propelen. Den var helt fin uten skader. Konkluderte med at motoren hadde mistet efekt. Den beste treningen var å fyllle båten med øl før hjemturen fra Danmark. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 19.August.2011 Link til dette innlegget Svart 19.August.2011 Det er i allefall liten tvil om at det spesielt blant motorbåtfolket finnes en betydelig andel som med fordel kunne beveget seg mere og spist/drukket mindre. vel.. min erfarfing fra Middelhavet er at når det gjelder motorbåtfolket der, er en betydelig kjønns-forskjell på dette punktet. Jeg vil si at i følge mine observasjoner finnes det en betydelig andel blandt den kvinnelige gruppen som med fordel kunne ha spist/drukket mer og dessuten ser ut til å bevege seg rimelig mye. Mulig at en forklaring er en påtaglig sprik aldersmessig mellom mann og kvinne. Mulig at kvinnene byttes ut hver sesong som andre slitasje-deler? Men jeg må nok innrømme at jeg har fokusert mine studier til kvinne-gruppen og har noe mangelfulle observasjoner m.h.t den mannlige gruppen av motorbåt-folket. Sitér dette innlegget Link to post
Polar 17 Svart 19.August.2011 Link til dette innlegget Svart 19.August.2011 Sitér dette innlegget Snipe - Serious sailing - Serious fun Link to post
@ArneO Svart 19.August.2011 Link til dette innlegget Svart 19.August.2011 I år har det ikke blitt såå mye seiling som i fjor. Så da har jeg gått ned et par kg... i fjor la jeg nok på meg et par... i muskler... hehe... Godt jeg får seilt litt om sommeren, så slapper jeg av resten av året. Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
-morten- Svart 19.August.2011 Link til dette innlegget Svart 19.August.2011 vel.. min erfarfing fra Middelhavet er at når det gjelder motorbåtfolket der, er en betydelig kjønns-forskjell på dette punktet. Jeg vil si at i følge mine observasjoner finnes det en betydelig andel blandt den kvinnelige gruppen som med fordel kunne ha spist/drukket mer og dessuten ser ut til å bevege seg rimelig mye. Mulig at en forklaring er en påtaglig sprik aldersmessig mellom mann og kvinne. Mulig at kvinnene byttes ut hver sesong som andre slitasje-deler? Men jeg må nok innrømme at jeg har fokusert mine studier til kvinne-gruppen og har noe mangelfulle observasjoner m.h.t den mannlige gruppen av motorbåt-folket. Er vel lit sånn at pondusen øker med båtstørrelsen. Ser man på reklamer på store motorbåter som er tiltenkt benyttet i solrike middelhavet så ser det nesten ut som om at et par undervektige damer iført bikini er medfølgende utstyr! Men rekner med at kansje ombord til de største båtene blir dem vel ofte bytta ut hehe.. jaja Man er jo på sjøen for å kose seg og ha det fint så da må man leve livet og gjøre akkurat det man har lyst til! Livet er ikke bare bare! det er også en dans på roser! var det en som sa! Man får vel trene etter ferien da! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.