Jump to content

Kan jeg bruke denne alarmen i båten?


Mogens

Recommended Posts

Hei folkens.

 

Jeg har gått til anskaffelse av denne alarmen. Den har jo et vanlig støpsel til 230v strøm i enden av hovedenheten. Resten er trådløst. Kan jeg på en enkel måte bruke den i båten? Det står jo 12V på spesifikasjoner mener jeg :crazy: .

 

Og hvis jeg skal bruke den hjemme. Det står jo 12V men har jo et vanlig støpsel.........??!!

Pioner 8, With 10, Pioner 13, Rana 16US, Nor-Dan Summer Family 27

Link to post
Share on other sites

Som spec sier er det at adapter, trafo fra 230-12 volt.

Hjemme plugger du den i stikkontakten. Skal du bruke den i båten, klipper du av trafodelen, og kobler ledningen til + og - på en 12 volts kurs (sikret). Pass på polariteten.

 

1 stk alarmsentral

2 stk fjernkontroll

1 stk trådløs PIR bevegelses sensor

1 stk magnetisk dørsensor

1 stk sirene

1 stk AC/DC adapter

Brukermanual på engelsk

 

Spesifikasjoner:

Strøm: 12VDC 1.5A

Link to post
Share on other sites

............... den bruker alt for mye strøm. Ikke mange dagene som skal til for å tømme batteriene!

 

At adapteren er oppgitt med 1,5 A betyr ikke nødvendigvis at alarm-enheten har et forbruk tilsvarende! Adapteren er antagelig dimensjonert for å kunne levere tilstrekkelig strøm ved "full-action" + +! Dvs. alarmen aktiveres og sirene lyder med full styrke!

 

Vil tro at St.by strømforbruk ligger på det samme som andre tilsvarende system, dvs < 50 mA! (Min noen tilårskomne Clas Ohlson er oppgitt til 35 mA i St.by. modus!

 

:sailing:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...