larsen2000 Startet 20.August.2011 Del på Facebook Startet 20.August.2011 (redigert) Det er mye rust på oljebeholderen til powertrimen. Har det noe å si slik at det bør gjøres noe med? Eventuelt hva? Det har også grodd litt på hekkfestet, hvordan fjerner jeg dette enklest? Beklager newbie spørsmål, men første sommeren med båt :-) https://baatplassen.no/bildearkiv/22/22923/bilde.jpg Redigert 20.August.2011 av larsen2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mæjus Svart 20.August.2011 Del på Facebook Svart 20.August.2011 Kan si det så enkelt som så at å unnlate å stoppe rust vil bare gjøre ting vondt verre. Her ville jeg tatt av beholderen og fått den slipt ned eller glass/plast/sandblåst, slik at all rusten ble fjernet. lagt på lag med egnet sink og lakk. Mvh Marius Sitér dette innlegget Ingeniører designer....og mekanikere forbedrer. Link to post
larsen2000 Svart 3.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2012 Slipte ned denne i fjor, behandlet med Ferro-bet og lakkerte med rusthindrende Bengalack fra Jotun. Nå bobler det i lakken igjen.. Hva har jeg gjort feil? Denne pumpa står jo mye i saltvann. Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 3.August.2012 Del på Facebook Svart 3.August.2012 Pensle på ren maursyre så slip, zink, maling. Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 4.August.2012 Del på Facebook Svart 4.August.2012 Vask også med vann etter slip, event før. Dette for å få ut salt som "gjemmer" seg i porene i metallet. TA Sitér dette innlegget Link to post
yam2 Svart 4.August.2012 Del på Facebook Svart 4.August.2012 Det er elektromotoren til tilten som er rustet og det er ikke unormalt jeg lakket og smurte alt inn i vannfast grease da holdt det Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 4.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2012 Har gjort dette bortsett fra sink og det holdt som nevnt i én sesong.. Får prøve på nytt med sink; hvor får jeg kjøpt dette? Skal det pensles på? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 4.August.2012 Del på Facebook Svart 4.August.2012 Innbiller meg at "alle" mercury jeg ser så er den der orange av rust. Er vel vanlig det? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
larsen2000 Svart 4.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2012 Samme her, har nesten ikke sett båten uten.. Men det er ikke dermed sagt at det bør utbedres :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.