Jump to content

Tips til kjøp av større Daycruicer.


Fredricos

Recommended Posts

Hei,

 

Trenger tips til daycruicer 21-25 fot, 300-500 lapper, helst utenbords.

 

Jeg har hatt en Yamarin 59 DC med 115 Yamaha i to sessonger nå og er svært fornøyd, bortsett fra at det blir litt trangt og litt fort ukomfortabel sjø.

 

Har vurdert Yamarin 64 DC, men er redd den fort også blir litt liten. 68 DC og 76 DC kan være alternativer.

Link to post
Share on other sites

Selv hadde jeg 59 DC et år, og skiftet året etter til Finnmaster F68 og var kjempefornøyd med den. 68DC er nok litt mer forsegjort og har en litt annen løsning i cockpit, litt romsligere i sofaen akter. Men den er også en god del dyrere. I sjøen oppfører de seg stort sett likt. Hadde 200 hk på min og den var perfekt til båten.

Når det gjelder 76 DC så stiller vel den i helt annen klasse med tålig bra bokomfort for litt lengre turer for et personer. Men en fantastisk fin båt :smiley:

Link to post
Share on other sites

Har hatt Finnmaster F68 med 200 hk yamaha. Er veldig fornøyd med båten, men har nå begynt å titte etter litt større båt fordi det begynner å bli litt trangt ettersom unga blir større. Men har fungert utmerket til nå med overnatting for to voksne og to gutter på 8 og 11 år. Har tittet litt på yamarin 76dc, men er denne trailer bar? Hvor mye må bilen kunne trekke for å kunne trekke 76dc?

Link to post
Share on other sites

Galia 670 MC. Sitteplasser til 6. Soveplasser til 6. WC, ett blus, vann og 200 liters tank (kan bestilles større ved behov.) Styreposisjon ute og inne. Motor fra 115 til 250 HK. Om jeg skulle hatt en liten cabincruiser med utenborsmaskin, hadde nok jeg valgt denne... http://www.fischemarine.com/default.aspx?Cat=51&Id=60 :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Redigert av ashfirelate (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hehe.. En Galia 670 er vel så langt unna den båttypen som trådstarter leter etter som man kan komme!

 

En daycruiser er en båttype som tilbyr eieren en kombinasjon av åpen båt som er svært egnet til solbading samtidig som det er muligheter til å overnatte i båten. Båten du linker til er en styrehusbåt som ikke er egnet til solbading. Dette er en båttype for folk som ønsker å bruke båten i 3-4 sesonger og ikke bare 1. En daycruiser er en sommerbåt.

 

Jeg er forøvrig enig med deg i at Galia har laget en svært fin og moderne styrehusbåt.

Link to post
Share on other sites

Vet da hva en Daycruser er, men vi bor da alle på bp i Norge? Og denne båten er så genial at jeg tenkte trådstarter burde sjekke den ut. Og om du leser det jeg har postet skriver jeg at om jeg skulle hatt en liten CABINCRUISER med utenbord maskin ville jeg valgt denne... ;) :)

 

Solbading??? Hvorhenne? Har jeg ikke sett noe til i sommer iallfall :) :) :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...