Jump to content

Johnson 2-takter 40hk, hvordan gjøre det lettere å tilte den opp?


mart_foss

Recommended Posts

Hei, jeg har en Johnson 2-takter 40hk som jeg syntes er veldig tung å tilte opp og ned i vannet. Jeg har forsøkt å lage noe enkelt vektstang prinsipp for å hjelpe til, men det har ikke helt lyktes. Er det mulig å montere hydraulisk tilt på motoren, eller finnes det mekaniske løsninger som letter det å tilte motoren? Om jeg må skru fast en vinsj bak så gjør jeg det for å få det lettere med dette. Nå må jeg omtrent stå på motoren for å få den opp. Den er godt smørt og ikke rust så det har ikke noe med at det er ekstra mye motstand heller.

 

Takker for alle råd og tips!

Link to post
Share on other sites

noen motorere er blytunge å vippe opp, mens andre er lettere. Yamaha f.eks, har en hjelpesylinder som gjør de lettere å få opp.

 

Fins løsninger med ekstern hydraulisk trim/tilt:

 

http://www.boatownersworld.com/CMC/pt-35.htm

 

 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...