Jump to content

CRC 6-66 eller Biltema oljer: Motorkonservering marin / X5

kjetillunde

Recommended Posts

På UB-motorer har jeg alltid brukt såkalt "Fogging oil" i luftinntaket, helt til motoren kveles. Da skal den i følge anvisningen på boksen være innvendig konservert etter sesongen. Den boksen jeg har i skapet akkurat nå heter "Sierra Fogging oil". I følge et av landets største verksteder for utenbordsmotorer er dette den beste konserveringsolja...

Til andre ting, som beskyttelse av elektriske kontaktpunkter etc. under motorcoveret bruker jeg 6-66. Har også en boks med "BRP Johnson/Evinrude Anti-Corrosion Spray" i skapet, men har ikke noe tro på at den er så mye bedre enn 6-66 (bare dyrere).

På UB-motorer har jeg alltid brukt såkalt "Fogging oil" i luftinntaket, helt til motoren kveles. Da skal den i følge anvisningen på boksen være innvendig konservert etter sesongen. Den boksen jeg har i skapet akkurat nå heter "Sierra Fogging oil". I følge et av landets største verksteder for utenbordsmotorer er dette den beste konserveringsolja...

Ifølge biltema er Motorkonserveringsoljen til denne bruken..

Til andre ting, som beskyttelse av elektriske kontaktpunkter etc. under motorcoveret bruker jeg 6-66. Har også en boks med "BRP Johnson/Evinrude Anti-Corrosion Spray" i skapet, men har ikke noe tro på at den er så mye bedre enn 6-66 (bare dyrere).

Ifølge biltema er X5 til denne bruken..

Kan jeg bruke Motorkonserveringsoljen fra biltema til begge disse bruksområdene?

syns nesten de virker å være enda mer flyktig enn diesel

(og de lukter iallefall bedre :giggle: )

Link til databladet for 5-56:

http://www.norprodukter.no/content/download/403/2638/version/1/file/CRC+5-56.pdf

=> Destillater (petroleum), hydrogenbehandlede lette 60%-100%.

Petroleumsdestillatet (diesel?) er sikkert renset for lukt, og tilsatt noe sitrus greier for å lukte bedre. :smiley:

Redigert av Flow (see edit history)
  • 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...