Jump to content

Perkins 4236 hva slags oljekjøler?


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Hva slag oljekjøler har du i dag?

 

Jeg har også en Perkins 4.236, men har en vanlig Bowman oljekjøler, da motoren er en marinisert truckmotor. Oljekjøler min sitter på kjølevannet mellom gear og oljefilter

 

Jeg har prøvd og få tak i den orginale oljekjøleren som sitter på blokka med oljefilter, men lyktes ikke.

Kjøpte ny filterholder for spinonfilter hos økonomideler, som jeg har kjøpt oljekjøler adapter til, men ikke montert enda.

 

Kanskje det blir din løsning også?

Rimlige priser hos økonomideler (traktor)

 

oljefilerplassering4.jpg

Redigert av M/S Bastard (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er det egentlig nødvendig med orginal kjøler da. Ser at kd trading selger flere ulike størrelser som ganske sikkert kan brukes. De koster jo litt da, men det gjør ganske sikkert orginalkjøler også.

 

M/S Bastard kom meg i forkjøpet. Da er nok økonomideler stedet og handle. Kd trading ligger på rundt 1100 for den minste kjøleren tror jeg. Spin-on adapter ca 500 hos kd.

Redigert av hegra (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Da kan nok kd trading være et alternativ likevel, for jeg er ikke sikker på om økonomideler har oljekjølere og prisen kan bli omtrent lik. Oljeslangene ordner Tess for deg med skikkelige koblinger. Det holder ikke med slangeklemmer på oljeslangene. Det er vel også mulig å flytte filterholder til en mer servicevennlig plassering hvis du har samme ordning som M/S Bastard.

Link to post
Share on other sites

M/S Bastard : Innsatsfilter er noe skikkelig søl syns jeg.
Enig, og i tillegg er det denne pakningen som er noe dritt å få riktig på plass på den gamle typen.
agder840 : Noen som har et godt bilde av original oljekjøler montert på motor?
Jeg har desverre ikke perkins, men kunne godt tenkt meg det :thumbsup:
Link to post
Share on other sites

Noen som har et godt bilde av original oljekjøler montert på motor?

Ja.. jeg har.. :yesnod: måtte ned å prøve å ta et bedre bilde enn det jeg fikk tidligere i dag.

 

imag0291.jpg

 

imag0295.jpg

 

Er det noen av dere som har åpnet en slik sak.. For det er vel denne vi snakker om er det ikke?

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Ah, så det er slik det ser ut. Her er det jo allerede spin-on filter, og jeg har stor tro på at det bare er pakning, eller o-ringer som kan være defekt i selve kjøleren. Har ikke åpna slik en selv, men det er nok ikke så vanskelig, så her ville jeg så absolutt prøvd og fikse den du har. Det er vel bare og ta av endestykkene( der hvor vann går inn og ut)og O-ringene eller pakning ligger sikkert rett bak endelokka. Den ene skrua til det ene lokket er synlig på bildene.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...