Bjørn Løvjomås Startet 23.August.2011 Del på Facebook Startet 23.August.2011 Hei, er det noen her som kjenner til hva slags oljekjøler som står på Perkins 4236. og om det finnes noen som selger slike? Jeg har fått stor lekasje på olje til kjølevann(saltvannsdelen) dette må byttes for det griser da så fælt Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2011 Prøver å løfte denne en gang... Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Mix Svart 28.August.2011 Del på Facebook Svart 28.August.2011 Legg ut et bilde av motoren, kanskje noen kan svare deg da. Er det en orginal Perkins Marine 4.236 LowLine du har ? Isåfall er Universal Diesel de du må henvende deg til. Denne har en spesiell oljekjøler ved oljefileret. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2011 Jepp, mener det var den LL motor... Leser på Universal sine netsider nå... Takk så langt Egentlig en ganske god ide med bilde av motoren.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Mix Svart 28.August.2011 Del på Facebook Svart 28.August.2011 Da har du selve Gullklumpen. Tilnærmet uslitelig. Noe av det beste som er laget av marine motorer. Verdt å spandere noen kroner på. Ta godt vare på den. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2011 Har blitt utrolig imponert over startvilligheten... er det ti kuldegrader starter den uten noen form for forvarming eller gløding.. så må bare få vekk blodspora bak nå.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2011 Fikk tatt noen bilder av motoren i dag. Slik ser jernklumpen ut Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2011 Er det noen som har sprengtegning på oljekjøler til denne motoren tro? Jeg spurte på Universal Diesel. De hadde ikke. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
M/S Bastard Svart 29.August.2011 Del på Facebook Svart 29.August.2011 (redigert) Hva slag oljekjøler har du i dag? Jeg har også en Perkins 4.236, men har en vanlig Bowman oljekjøler, da motoren er en marinisert truckmotor. Oljekjøler min sitter på kjølevannet mellom gear og oljefilter Jeg har prøvd og få tak i den orginale oljekjøleren som sitter på blokka med oljefilter, men lyktes ikke. Kjøpte ny filterholder for spinonfilter hos økonomideler, som jeg har kjøpt oljekjøler adapter til, men ikke montert enda. Kanskje det blir din løsning også? Rimlige priser hos økonomideler (traktor) Redigert 29.August.2011 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2011 Jeg har vist den som sitter ved filteret, originalt.. Men den kostet nesten 10 000 hos UD. Så jeg prøver med nye pakninger først.. De kostet 60 kr pr stk.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
M/S Bastard Svart 29.August.2011 Del på Facebook Svart 29.August.2011 Oj, det var dyrt ja. Jeg kom vel på under 500 for det jeg har handlet til nå, mangler bare slangene, men de lager jeg selv på jobben Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2011 Hva kostet oljekjøler og filterholder tilsammen for deg.. de virket litt interresant det opplegget?? kunne vist ta tid å få pakninger Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
hegra Svart 29.August.2011 Del på Facebook Svart 29.August.2011 (redigert) Er det egentlig nødvendig med orginal kjøler da. Ser at kd trading selger flere ulike størrelser som ganske sikkert kan brukes. De koster jo litt da, men det gjør ganske sikkert orginalkjøler også. M/S Bastard kom meg i forkjøpet. Da er nok økonomideler stedet og handle. Kd trading ligger på rundt 1100 for den minste kjøleren tror jeg. Spin-on adapter ca 500 hos kd. Redigert 29.August.2011 av hegra (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2011 Under 500.. med oljekjøler??? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Mix Svart 29.August.2011 Del på Facebook Svart 29.August.2011 Jeg ser du har Gullklumpen en orginal Perkins Marine 4.236 LowLine. 10 båtlapper var en stiv pris ja. Plukk ut kjøleren og sjekk den først. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 29.August.2011 Del på Facebook Svart 29.August.2011 Under 500.. med oljekjøler??? Uten kjøler, den har jeg fra før av. Ser enden på kjøleren her , og så ser man slik det er i dag, adapterer på blokka er syns jeg ikke er bra nok. Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 29.August.2011 Del på Facebook Svart 29.August.2011 Da kan nok kd trading være et alternativ likevel, for jeg er ikke sikker på om økonomideler har oljekjølere og prisen kan bli omtrent lik. Oljeslangene ordner Tess for deg med skikkelige koblinger. Det holder ikke med slangeklemmer på oljeslangene. Det er vel også mulig å flytte filterholder til en mer servicevennlig plassering hvis du har samme ordning som M/S Bastard. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 29.August.2011 Del på Facebook Svart 29.August.2011 Hos meg er det forsåvidt servicevennlig, men det blir mye bedre når jeg får montert spinnonfilter. Innsatsfilter er noe skikkelig søl syns jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2011 Noen som har et godt bilde av original oljekjøler montert på motor? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
hegra Svart 29.August.2011 Del på Facebook Svart 29.August.2011 M/S Bastard : Innsatsfilter er noe skikkelig søl syns jeg.Enig, og i tillegg er det denne pakningen som er noe dritt å få riktig på plass på den gamle typen.agder840 : Noen som har et godt bilde av original oljekjøler montert på motor?Jeg har desverre ikke perkins, men kunne godt tenkt meg det Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2011 Legg noen lapper på bordet så får du min med båt på kjøpet... hehe.. blir vel en dyr motor men.. det kan jeg leve med Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
hegra Svart 29.August.2011 Del på Facebook Svart 29.August.2011 Tja, det var jo en flott innpakning det. Jeg får prøve å ta livet av den motoren jeg har først. Det har til nå ikke lykkes, men en på brygga sa det var bare og male den grønn så ville nok det la seg gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2011 Noen som har et godt bilde av original oljekjøler montert på motor? Ja.. jeg har.. måtte ned å prøve å ta et bedre bilde enn det jeg fikk tidligere i dag. Er det noen av dere som har åpnet en slik sak.. For det er vel denne vi snakker om er det ikke? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
hegra Svart 29.August.2011 Del på Facebook Svart 29.August.2011 Ah, så det er slik det ser ut. Her er det jo allerede spin-on filter, og jeg har stor tro på at det bare er pakning, eller o-ringer som kan være defekt i selve kjøleren. Har ikke åpna slik en selv, men det er nok ikke så vanskelig, så her ville jeg så absolutt prøvd og fikse den du har. Det er vel bare og ta av endestykkene( der hvor vann går inn og ut)og O-ringene eller pakning ligger sikkert rett bak endelokka. Den ene skrua til det ene lokket er synlig på bildene. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 29.August.2011 Del på Facebook Svart 29.August.2011 For det er vel denne vi snakker om er det ikke? Jepp, og med liggende spin-on filter. Jeg misunner deg ikke å ta den ut. Sikkert trangt som f. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.