Mariell Svart 28.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2011 Etter lengre fundering av behov og kostnad, har fornyelse av navigasjons elektronikken endelig startet. Har i første omgang bestilt en Garmin 4010 og en 18HD radar. Blir senere forhåpentligvis yttligere en 4010 (eller4008) AIS og kamera. Ser frem til å få byttet ut en gammel Interphase plotter og den 1. genrasjons JRC radaren som er ombord nå. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
baatsman Svart 28.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2011 18 tom hd er det den 4kw lukkede domen? Jeg vurderer å bytte til samme. Korrekt, det er den. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
baatsman Svart 5.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.November.2011 Nå har vi vært og testet nye radaren. Kalibrert den og testet forskjellige punkter. Jernstaker vises nå på samme sted med radar overlay. Rosa flekk. Hummerfiskere så vi veldig greit. Med ny HD radar synes jeg bildet er veldig bra. Lite forstyrrelser til det jeg har sett før på radar. Nå skal innrømmes at jeg har sett lite på radar. Blir spennende og regner med mye trening til våren Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
avmønstret5 Svart 11.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2012 Benyttes hele tiden??? Hvor i himmlane har jeg overlevd som båt-menneske i 30-40 år uten?,_) For øvrig takk for gode innspill Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 11.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2012 Flaks Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 11.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2012 Har bestandig ønsket meg en Radar. Men har vel egentlig ikke hatt bruk for en enda. Mulig jeg går stort sett i godt vær og blir til Kai når været tilsier det. Kjøpte en brukt en for et par år siden. Men har enda ikke montert den:-) Ser nytten altså, men ikke helt når enda Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Enzo Svart 11.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2012 Har bestandig ønsket meg en Radar. Men har vel egentlig ikke hatt bruk for en enda. Det er som med smarttelefon, du vet ikke at du har bruk for det før du har kjøpt Vi bruker radaren daglig, på lengre overseilinger om natten selvsagt men også på dag for å oppdage byger når det kan være slikt, den er også genial for å måle avstand når vi skal ligge på svai, setter bare på noen avstandsringer og radaren så vet vi avstanden til båtene som ligger rundt oss før vi dropper anker. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 11.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2012 Jeg kjører alltid med radaren på på trollingbåten. Når jeg dorger i 2-3 knop kan jeg da holde oversikt over land og andre båter ved å kaste et blikk på radarskjermen når jeg befinner meg på bakdekket i forbindelse med fisket. Om natten er den selvsagt uunnværlig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.