Jump to content

"Bruktbåter i sjøen" etter "båter i sjøen"-messen?


KongKing

"Bruktbåter i sjøen" etter "båter i sjøen"-messen?  

131 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

For en god stund siden var jeg og så på båter på finn.no. Da kom det opp et spørreskjema der jeg skulle svare på om det var interessant for meg med "Bruktbåter i sjøen" etter "båter i sjøen"-messen. Noen flere som fikk disse spørsmålene?

 

Jeg har tenkt tanken flere ganger at det ville være en fin måte å se på aktuelle kjøp, og en fin måte å presentere en båt for salg. De fleste kjøper jo bruktbåt og titter for "moro skyld" på nye båter, så det burde være et marked for dette?

 

Men undersøkelsen på finn.no viste kanskje at etterspørselen etter en slik messe ikke er tilstede, dessverre. Det er en messe jeg heller ville besøkt fremfor nybåt-messen.

 

KK

Redigert av KongKing (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det var jo det for mange år siden, jeg kjøpte faktisk båt der. På Solvik - er det ikke det det heter der borte? Synd det ble slutt på det, for det var både gøy og nyttig for både kjøpere og selgere


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Dette er det helt klart potensiale for. Hadde jeg selv stått i en situasjon hvor båten skulle selges hadde jeg helt klart pusset og polert for så å sitte som selger i en slik setting.

Jeg hadde også vært en potensiell kjøper på samme plass.

Jeg er rimelig sikker på at det hadde blitt fart på omsetningen på et slikt sted da de fleste som var der for å selge også ville være postensielle kjøpere av andres båter.

 

Selger er jeg langt inni ryggmargen og om prisen hadde vært riktig skulle man nok sett at svigermor fulgte med på salget også !

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Det er antagelig bruktbåter som er mest interessant for de fleste av oss å på en slik tilstelning ville en jo kunne se nærmere på alle båtene å finne gode løsninger å ideer til sin egen skute i tillegg til at selgerne er seriøse å ikke bare annonserer for å lodde markedet. Problemet er finansieringen av messa, hvem skal betale dette? Om dette blir noe av å ikke er for dyrt kommer jeg for å se, kansje ta med båten å selge den også...

Link to post
Share on other sites

 

Selger er jeg langt inni ryggmargen og om prisen hadde vært riktig skulle man nok sett at svigermor fulgte med på salget også !

 

Du mener vel at du gir en kraftig rabatt om båtkjøperen også ta svigermora di? :lol:

Redigert av Fanafjord (see edit history)

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Ble det noe videre ut av dette? Hva bør prisen være for å stille ut båt? Kr 800 under 22 fot, kr 1000 22-30 fot, kr 1200 30-36 fot og kr 1500 for 37-45 fot, kr 2000 for 45-?

Ikke dyrt om båten blir solgt. Kanskje det burde kostet mer for å drifte brygger og ikke gå i minus.

Lingefan

Link to post
Share on other sites

Vil tro at messen slik den fungerer i dag er finansiert av båtbransjen. Ser ikke at de er utpreget interessert i at flere av deres potensielle kunder går og venter på bruktbåtmessen i stedet for å handle på den normale messen. Jeg tror bransjen ønsker en slik messe dit peppern gror. Selv ville jeg gjerne hatt denne bruktbåtmessen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...