Kodvaag Startet 24.August.2011 Del på Facebook Startet 24.August.2011 Tiltmotoren er helt død... Scand Dynamic 2007 med vp D3 190 hk. Noen tips om hvor jeg skal begynne å lete? Skal avgårde i regnet og se på dette snart. Hvor sitter sikringen? Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Fru Jacobsen Svart 24.August.2011 Del på Facebook Svart 24.August.2011 Du har vel to releer et eller annet sted i nærheten av drevet men så har du jo også den store sikringen som sitter oppå motoren et sted. I tillegg må vel indikatoren på utsiden (den taggete tingen) være inntakt Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Jakob T Svart 24.August.2011 Del på Facebook Svart 24.August.2011 Volvo bruker å ha sikringen til tilt på startmotoren Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 24.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2011 Takker begge to! Reiser for å se nå! Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
skhauge Svart 24.August.2011 Del på Facebook Svart 24.August.2011 På min forrige båt som var Dynamic 7600 var tilt rele plassert under/forran ratt. En gang hengte tilt seg. Da banket eg i rele og det våknet. Dette var med KAD32 installasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 24.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2011 Releet er bak i motorrom på denne - releet trekker/tikker når jeg betjener tilbryter på gasshåndtaket. EVC sier "feil på tilt" Var alene, og det regnet så veldig, så jeg fikk ikke feilsøkt noe særlig. Alle tips taes i mot med takk, skal lete mer etter feil i morgen kveld. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
DieselDahl Svart 25.August.2011 Del på Facebook Svart 25.August.2011 Du kan prøve å koble spenning rett på trimpumpe motoren for å sjekke den siden. Det sitter vel en limit-switch på drevet som skal begrense utslaget, kan det være den? Ellers står det vel i brukerhåndboka hvor sikringen sitter. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 25.August.2011 Del på Facebook Svart 25.August.2011 Det KAN være instrumentet, en løs ledning der kan gi feil informasjon til løftet. Eller det kan også være indikatoren på utsiden Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Mart0n Svart 25.August.2011 Del på Facebook Svart 25.August.2011 På KAD300 som jeg hadde ligger sikringen oppe på motoren. En hvit plast-dings på ca 2cm.. Min røk for noen år siden, men jeg klarte ikke å måle med multimeter at den var død. Men når jeg fikk ny, funket trim helt fint. Kan være man må måle motstand mens strømmen er på for å få bekreftet at sikringen er gåen, eller måle spenningsfall over sikringen (skal jo da være 0V). Jeg hadde jo 2 motorer da, så jeg fikk jo testet at det var sikringen med en gang. PS! Hos meg tikket også relèene.. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 25.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2011 Instrumentet indikerer trimvinkel 52. Fikk den i plan med trimflaps langt nede. Dro den opp på hengeren og steamet den, får se om jeg finner ut av dette... Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
HenrikOrrskär Svart 25.August.2011 Del på Facebook Svart 25.August.2011 Virker ikke trimmen eller funker den men med feile verdier? Vår trim virker, dvs, kan trimme og den holder posisjonen, men mens jeg kjører driver den og hopper på helt usannsynelig verdier, feks 54, 47 63, osv, maks som er programert på vår båt er 38.. Kan ikke trimme den mer ned en 1 forløpig, før var det minus 5. dvs, kan trimmen den like langt ned, men verdiene er helt feil og er jo tross alt dem vi bruker til å vurdere ulik vinkel i ulike fartsområder. Uansett skal dette utbedres på garanti om en ukes tid. Sensoren er visst gåen. Dette er DPS-A, vet ikke om du kanskje har tidligere utgave av drev.. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 26.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2011 Trimmen står helt stille, og jeg tror at instrumentet viser reell vinkel som drevet faktisk har i dag. Releene for opp og ned sitter på motorens styreenhet. Disse releene får spenning inn på spolen, og trekker, når jeg betjener tiltbryteren. Hovedkabelen inn på releene er spenningsførende (+12V) og hovedkabelen ut av releene gir og pluss 12 volt når releet trekker. Da skjønner jeg at pumpa burde gå hvis den bare virket...? Da må jo tiltpumpa være defekt? Hvordan er det å skifte denne? Vanskelig lufteprosedyre etterpå? Noen som vet ca hva en slik pumpe koster? Ser pumpa sitter på styrbord side under vann bak på båten, rett ved siden av drevet... (båten er lett å ta opp med henger, så tilkomst der er ikke noe problem) Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
DieselDahl Svart 26.August.2011 Del på Facebook Svart 26.August.2011 Tror du kan bytte bare elektromotoren til trimpumpa, kanskje den kan repareres også. En ganske vanlig DC-motor hvor det er børster som slites. Jeg ville sjekket på E-BAY. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 27.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2011 Hvordan er denne å demontere, kabelgjennomføring gjennom båten osv? Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
DieselDahl Svart 27.August.2011 Del på Facebook Svart 27.August.2011 (redigert) Var det ikke trimpumpa som var gåen? Hva er feil på bildet? {litt tidlig for et trøtt øye} Å, sitter trimpumpa på utsiden...... det var jo jævlig smart...... Se om du kan få av lokket så er vel sikkert pumpa helt vanlig. Redigert 27.August.2011 av DieselDahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Golfrallye Svart 23.Juli.2020 Del på Facebook Svart 23.Juli.2020 Fant du ut av denne feilen? Sliter med det samme😔 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.