Jump to content

During i DPH drev når du trimmer inn i fart.

Ribtjenester

Recommended Posts

Det er som regel ganske trangt der boltene står i skjoldet(nede på sidene) på noen båter er det støpt vegger som blokere tilkomsten og noen ganger er det så trangt at motoren må taes ut av båten for å få gjort denne jobben. når du har fått ut boltene er det ikkje så stor jobb. Men selvfølgelig det koster litt og det går mye tid til.

Kranløft

Drev av

Demontering av rør og slanger

Demontering av bolter

Reingjøre deler og bolt hull.

Montere nye trimsylindere

Montere Boltene med nye oringer(OBS HUSK GJENGELÅSING PÅ BOLTENE) ellers kan du får problemer med at sensoren kødder seg (bolten løsner). Viktig å dra boltene godt til, gjerne med latmansarm.

Montere rør og slanger igjen

Montere drevet

Lufte powertrimsysteme og kalibrere trimsensoren.(trimsensoren skal også settes inn eit hakk feil for å hindre at du knekker trimsensoren.

Heiste båt på sjø

Prøvekjøre båt.

Som skrevet tidliger har de drevet på med båten på La-Sa og foreløpig har det kostet 25tusen uten noe forbedring.

har hørt fra flere at trimsylindere må skiftes, noe lasa har avvist.

Må få skifta de, men vil prate med lasa ført for de garanterte at det hjalp og skifte noe foringer i styringa til drevet.

Har ringt de 22 ganger i dag uten og få tak i han som kjenner saken godt.

Morten

www.ribtjenester.no

Hmm. må si eg e veldig skeptisk til å bytte trimsylindere som ikkje lekker, har ingen tru på at dette fungere. Har heller aldri lest eller hørt om at powertrimsylindere har vert eit problem på DPH drev(uten om lekasjer på slanger/tetninger). men om det er folk her inne som kan bekrefte at dei bare skifta powertrimsylinderene uten at det var lekasje, og dette løste problemet så er vell det opp til deg. Men om versktedet ditt seier dette ikkje vil hjelpe så ville eg stolt på dei.

Har dei forresten sjekket opprettingen på motoren?

Dette har eg vert borti før, på D6 og DPH. motoren stod alt for langt nede på labbene framme.

Mvh Tom erik

Synst det er rett og rimelig å betale delene som er byttet, men ikkje for timene dei har brukt for å bytte delene, også er det vell rett og rimelig at du bør betale noe av den tiden dei har brukt på å feilsøke. På på den andre siden forstår eg godt at du ikkje vil betale for noe som ikkje blei bedre, men versktedet bruker mye tid for å finne ut av dette, Er ikkje alle problem som er like lett å finne, og då må man bare begynne ein plass, og da begynner man ofte der man har erfaring.

Også er jo spørsmålet, hvor mye tid å krefter vil du bruke på dette, alt funker jo som det skal,uten om at det begynner å vibrer litt akuratt når du trimmer inn drevet. trimmer du så ofte på drevet at det er irriternde?

Mvh Tom Erik

er også enig i at jeg skal betale, men litt goodwill vil jeg ha på priser på utstyr, syns jeg.

Nye trimsylindere koster 15000, de fikk jeg 10% på hvis jeg ville skifte de, men måtte betale for timene de brukte.

Båten er solgt og ny eier vil ikke ha det sånn også med tanke på videre salg.

jeg har hatt lyden siden jeg fikk båten.

Redigert av Ella. (see edit history)

www.ribtjenester.no

Har du sammenlignet din båt med andre identiske båter, mtp montering av drev mm samt at de ikke har samme vibrasjon? jeg går ut ifra at du har erfaring med andre båter/ merker med identisk motorisering/ drev og at du derfor opplever en tydeligere vibrasjon/ lydbilde i din båt i forhold til andre. Sier verkstedet at lyden/ vibrasjonen er unormal?

i og med at båten egentlig er solgt forstår jeg veldig godt den kompliserte situasjonen.

• 4 år senere...

Løfter denne tråden...

Motorbåten med D6 og DPH skal sjøsettes i morgen. Simringen på BB side på trimsylinderen er løs, samt at jeg husker fra i fjor at det var en del vibrasjon når ved rorutslag.

Hva var det som egentlig var galt med trimsylinderene dine ?

For to år siden revnet hydraulikkslangene innvendig, rett bak motor, til trimsylinderene.

Må forske litt på dette i helga...skal skifte belg snarlig, så om det ikke er vann og ulumskheter der, så...

Redigert av Eureka (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...