SeaRaymond Svart 6.September.2011 Link til dette innlegget Svart 6.September.2011 Spørsmål til de som opplever dette: Hvis du tar båten opp i plan med drevet helt inne og så trimmer ut til f.eks. to grader, kommer det da? Eller er det etter at drevet er for mye uttrimmet? Trenger ikke være mye uttrimmet, kommer uavhengig av trimvinkel når en trimmer inn etter siste manøver var å trimme ut. for min del virker det som vibrasjonen stort sett kommer ved å trimme inn uansett vinkel på drevet ved start av "trim inn". Kan ta båten opp i plan med drevet inne, trimme ut til nøytral for så å trimme litt inn så får jeg vibrasjonen. Akkurat slik ja! Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 6.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2011 Ble det noen ny båt på deg da?? Ja har kjøpt en bavaria 37 sport:) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Thorlyn Svart 6.September.2011 Link til dette innlegget Svart 6.September.2011 Ja har kjøpt en bavaria 37 sport:) GRATULERER Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
DieselDahl Svart 6.September.2011 Link til dette innlegget Svart 6.September.2011 Trimpumpa? det må isåfall være luft da tenker jeg..... Kick-up ventilen kan vel ikke forårsake dette? Drevtrimmen er vel selvluftende tipper jeg, så da kan du jo prøve å kjøre drevet helt opp og ned noen ganger. Skulle tro La-Sa har gjort det. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 6.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2011 Trimpumpa? det må isåfall være luft da tenker jeg..... Kick-up ventilen kan vel ikke forårsake dette? Drevtrimmen er vel selvluftende tipper jeg, så da kan du jo prøve å kjøre drevet helt opp og ned noen ganger. Skulle tro La-Sa har gjort det. Det har vært sånn de årene jeg har hatt båten så luft er det nok ikke:) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
DieselDahl Svart 6.September.2011 Link til dette innlegget Svart 6.September.2011 Nei det virker usannsynlig da, og det forsvinner altså når du trimmer ut et stykke? Jeg ser flere med enkeltinstallasjon av DPH har samme duringen, hvordan påvirkes det ved bruk av trimflaps "bow up"? Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 6.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2011 påvirkes ikke av noe annet en når det er skikkelig press på drevet, sving eller ikke spiller ingen rolle:) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Blue_Dragon Svart 6.September.2011 Link til dette innlegget Svart 6.September.2011 Hos meg er det også litt mere eksoslyd på -6 kontra -3 Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 14.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2011 trimmpumpe skiftet, feilen er der enda. Noen forsag? Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
DieselDahl Svart 14.September.2011 Link til dette innlegget Svart 14.September.2011 Kanskje helt dumt men et forslag: extension på undervannshuset. Sitér dette innlegget Link to post
tnorderu Svart 14.September.2011 Link til dette innlegget Svart 14.September.2011 Jeg har tenkt til å følge opp min motor som har samme problem når det blir tid for opplag, men det blir vel noe seint for deg. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 15.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2011 Ja jeg må finne det ut før opplag, får ta opp skuta i dag og titte bak der:) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Blaamyra Svart 15.September.2011 Link til dette innlegget Svart 15.September.2011 Jeg hadde samme eller tilsvarende problem på min D6 350 med DPH. Vibrasjon i forbindelse med ned trimming. I det du slipper trim knappen, stopper vibrasjonen eller fortettet det å vibrere? Hos meg forsvant problemet når trimsylindrene ble byttet grunnet lekasje. Om det var lekasjen eller det faktum at det var kommet vann i hydraulikken som var årsaken til vibrasjonene er usikkert. By the way - grattis med ny båt! Går med samme ønsker. Har sett på både 35 sport og 37 sport. Sitér dette innlegget Det er bedre å være rik og frisk enn syk og fattig! Link to post
Ribtjenester Svart 16.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2011 Det er akkurat sånn du beskriver det, kansje det er det som er feilen, hvordan er det og skifte de? Ja båten fungere ålreit den, men er mye som må gjøres til vinteren veit jeg:) Hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Blaamyra Svart 16.September.2011 Link til dette innlegget Svart 16.September.2011 Jeg vet ikke hvordan der er å skifte, men antar det er forrholdsvis greit etter som de løses ut ved demontering av drev. Jeg fikk dette utført på verksted. Vibrasjonene ved full sving var borte en stund etter verkstedsbesøket men er kommet tilbake . Vet ikke hva som gjør dette. Sitér dette innlegget Det er bedre å være rik og frisk enn syk og fattig! Link to post
Ribtjenester Svart 17.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2011 Noen som evt hvordan det er og skifte trimmsylindere på DPH? Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
DieselDahl Svart 17.September.2011 Link til dette innlegget Svart 17.September.2011 Ja, på DP-H er dette litt spesiellt. Båten må opp og drevet av. Så må slangene kobles fra og en settskrue løsnes på babord sylinder fra utsiden, og styrbord sylinder fra innsiden av transom. Så må trimpotmeteret fjernes og så kan spesialboltene som fester trimsylinderne demonteres fra innsiden av transom. Sammenmontering i omvendt rekkefølge med nye o-ringer på spesialboltene, disse går jo igjennom transom. Etter montering må det fylles og luftes før montering av drev og justering av trimpotmeter. Lett som en lek hvis det ikke er for trangt i motorrommet..... Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 24.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2011 Rimelig frustrert nå, båten har ligget hos lasa 1 mnd nesten, de har prøvd flere trimpumper uten hell. De løfta båten for og sjekke drev og se om feilen lå der, de fant feilen og at den lå i styringa, fikk pris på 18k for og fikse det. Ny eier av båten min er med og prøver og vibrasjonen er bedre, han kjører hjemover tur på ca 15 min. Plutselig er lyden tilbake. Lasa garanterte at det kom til og bli bra når de gjorde sine tiltak. Nå sitter jeg igjen super frustrert og 25k fattigere uten at båten har blitt bra. Summen er oppe i ca 25 pga tidligere leting etter feil. Jeg nevnte at noen hadde løst problemet ved og skifte trimmsylindere men det var noe de viste ikke hjalp pga når du trimmer inn så er det bare en ventil som slipper olja tilbake i pumpa. Hva hadde dere gjort vedr siste faktura på 18 lapper som ikke hjalp en dritt? Hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Ribtjenester Svart 25.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2011 Hvordan lufter jeg trimmsylindere? Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
DieselDahl Svart 25.September.2011 Link til dette innlegget Svart 25.September.2011 De burde la seg lufte ved å tilte drevet helt opp og ned noen ganger, men siden trimsylinderne på DP-H drevet står på skrå kan det hende at de må luftes før de monteres på transom fordi slangen til nederste siden av sylinderne står nederst, det kan altså stå luft over slangetilkoblingen. ......Var ute i garasjen og kikka på en transom jeg har liggende, og du får ikke løftet sylinderne langt nok opp til at du får de vannrett så de må nok av. Sitér dette innlegget Link to post
Joda3300 Svart 26.September.2011 Link til dette innlegget Svart 26.September.2011 (redigert) Du trenger ikkje å ta av drevet for å lufte trimsylinderene, du kan bare trimme opp og ned drevet og etterfylle olje. Vist Det ikkje er vibrasjoner når du svinger tviler eg på at det er noe med styringen å gjøre, du kan forresten sjekke at motoren står beint(opprettingen av motoren)(at den ikkje heller nedover framme på labbene) då vil du få vibrasjoner fra knuten når du trimmer. Mvh Tom Erik Redigert 26.September.2011 av Joda3300 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.September.2011 Link til dette innlegget Svart 26.September.2011 Har lest om bavariaer med løs transomplate Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 26.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2011 Har lest om bavariaer med løs transomplate Vil det ikke komme inn vann da da? Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Bitteliten Svart 26.September.2011 Link til dette innlegget Svart 26.September.2011 Vil tro det, men det kan jo være verdt å sjekke. Jeg tenker også litt på prpopellen din. Er den sjekket for skader samt at vulkaniseringen er ok? Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 26.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2011 Jeg tenker også litt på prpopellen din. Er den sjekket for skader samt at vulkaniseringen er ok? Ny propell, og vibreringa var der når jeg hadde både gammel og reservepropellen. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.