Jump to content

Ny modell fra Volvo Penta, D6 400


Bitteliten

Recommended Posts

  • 7 år senere...

Gammel tråd, men jeg er nysgjerrig:

Hvis en D6 400 er en ned trimmet 435 (440 heter vel den i dag?), kan det vel ikke være noen problem å justere opp en D6 400 opp til f.eks 430-440hk uten at motor tar noe unormale skader av dette? (blir jo kanskje fortere slitt da, men)  

Ser også nå at D4 og D6 kommer med to forskjellige drev. Nemlig DPH og DPI. Noen som vet forskjellene mellom disse? 

Link to post
Storkveito skrev 15 minutter siden:

Hvis en D6 400 er en ned trimmet 435 (440 heter vel den i dag?), kan det vel ikke være noen problem å justere opp en D6 400 opp til f.eks 430-440hk  

Nemlig DPH og DPI. Noen som vet forskjellene mellom disse? 

 

Har ikke satt meg inn i D6-400 eller D6-440 spesifikt, men det bruker å være mekaniske forskjeller mellom de forskjellige D4 og D6 variantene, eks. annen turbogeometri, med eller uten kompressor ++.

 

DPI er et helt nytt drev med hydraulisk gearshift og low-speed (sluring i gearet) som standard.

Link to post
Storkveito skrev 16 minutter siden:

Leste bare tråden, og fikk forståelse av at D6 400 ikke hadde de mekaniske forskjellene. De mekaniske forskjellene er fra 370 til f.eks 440. og at 400 bare var en nedjustert 440/435. Men kan hende jeg missforsto :) 

 

Kikket litt på Marineparts. Ser ut til at D6-400, D6-440 og D6-480 har samme turbo

Her er Marineparts visualiseringen av DPI drevet. Begynner å bli mye deler og leamikk under vann ...

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...