rwillum Startet 27.August.2011 Del på Facebook Startet 27.August.2011 Noen som har erfaring med samme problem? Hvordan man kan få denne i gang igjen? Skulle etter en rolig gange bakke for å ligge rolig. Da låste den seg. Fant ut at girvelger fungerte fint etter å ha koblet av på kassa. Så kom det jeg ikke likte, peilepinnen var tørr, og det så mørkt ut i kjølen. Blåst simring? Fylte på olje, og startet i håp om at det ville skje mirakler, men den er urokkelig. Det er ingen ulyder, virker som giret jobber uanstrengt. Men den er låst. Jeg har etter timers lesing på dette glimrende forum funnet ut at en HS1A kasse er tingen, så den ligger nå klar i garasjen. Men, ville vært fint å fått den andre i gang igjen. //Ronny Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 27.August.2011 Del på Facebook Svart 27.August.2011 Uten olje kan vel kònen ha rustet fast/låst seg, så da må du kansje åpne kassen for å få den løs. Kan oljekjøleren ha tert hull? Gjorde det hos meg i en MS3A, men fant det ut før kassen ble defekt. Kjente oljelukt på ustsiden, lukter ikke godt av den oljen. Byttet til HS1A, kjekk kasse det. Sitér dette innlegget Link to post
rwillum Svart 27.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2011 Jeg skiftet olje i våres, og den har gått rundt 20 timer, så det kan jo hende den har stått seg ihjel ja. Oljen er fin, så det ser ut som kjølern er grei. Kommer jeg til konen fra topplokket? Eller må kassa ut? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 28.August.2011 Del på Facebook Svart 28.August.2011 Det er under en times jobb og ta ut en MS4 kasse om det er grei tilkomst... Plukk den ut og åpne kasse og sjekk... Har den gått uten olje så få overhalt hele kassen, både om du skal bruke den selv og ikke minst om du tenker å selge den Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
REM Svart 28.August.2011 Del på Facebook Svart 28.August.2011 Det begynner å bli dårlig med deler å få kjøpt til MS kassene fra Volvo. Trenger du noe ender det fort med at du må kjøpe brukt. Unntaket er lagere som jo er standarddeler. Har du kjørt tom for olje er det vel netopp lagre du trenger? MS kassene er greie å skru på. Tips, ta vare på alle skims og sørg for at de havner på rett sted igjen. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
rwillum Svart 28.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2011 Takk for gode råd. Hadde et håp om å få giret i drift igjen uten å ta den ut, så jeg fikk kommet meg i opplag på egen hånd. Men da ser det ut til at det blir det et slep. Og ombygging til MS1. Så får vi se hva vi gjør med den andre girkassa. Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 10.Mai.2021 Del på Facebook Svart 10.Mai.2021 lenge siden nå, men solgte du Ms kassa? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.