Jump to content

Volvo MS4A gir har låst seg i revers.

rwillum

Recommended Posts

Noen som har erfaring med samme problem? Hvordan man kan få denne i gang igjen?

Skulle etter en rolig gange bakke for å ligge rolig. Da låste den seg.

Fant ut at girvelger fungerte fint etter å ha koblet av på kassa.

Så kom det jeg ikke likte, peilepinnen var tørr, og det så mørkt ut i kjølen. Blåst simring?

Fylte på olje, og startet i håp om at det ville skje mirakler, men den er urokkelig.

Det er ingen ulyder, virker som giret jobber uanstrengt. Men den er låst.

Jeg har etter timers lesing på dette glimrende forum funnet ut at en HS1A kasse er tingen, så den ligger nå klar i garasjen.

Men, ville vært fint å fått den andre i gang igjen.

//Ronny

Det er under en times jobb og ta ut en MS4 kasse om det er grei tilkomst... Plukk den ut og åpne kasse og sjekk... Har den gått uten olje så få overhalt hele kassen, både om du skal bruke den selv og ikke minst om du tenker å selge den

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Det begynner å bli dårlig med deler å få kjøpt til MS kassene fra Volvo. Trenger du noe ender det fort med at du må kjøpe brukt. Unntaket er lagere som jo er standarddeler. Har du kjørt tom for olje er det vel netopp lagre du trenger?

MS kassene er greie å skru på. Tips, ta vare på alle skims og sørg for at de havner på rett sted igjen.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

• 9 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...