KjetilBN Startet 29.August.2011 Link til dette innlegget Startet 29.August.2011 Noen som vet hvordan det fungerer med denne girkassen og kjøring med båthenger? Tenker spesielt på når man tar i gang i bratte ramper. Sitér dette innlegget Link to post
argghhh Svart 29.August.2011 Link til dette innlegget Svart 29.August.2011 Jeg har en Touran med dsg og det går helt problemfritt . Sitér dette innlegget Link to post
ollebolle2 Svart 29.August.2011 Link til dette innlegget Svart 29.August.2011 Her i nordhordland sto begge touran taxiene på verksted store deler av sommeren pga problemer med DSG kassa. Det er ikke de mest holdbare girkassene og blir neppe bedre av å dra henger. Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 29.August.2011 Link til dette innlegget Svart 29.August.2011 Sett i "sport" for raskere inngrep hvis du har god asfalt under. Du kan bruke håndbrekket til hjelp for å unngå å gli bakover. Fungerer ganske greit. Det er litt teit at DSG ikke har "hill-holder" som forhindrer den i å gli bakover. Det kan ha kommet på senere modeller for det jeg vet. Min er 2004-modell. Sitér dette innlegget Link to post
argghhh Svart 29.August.2011 Link til dette innlegget Svart 29.August.2011 Leste på et annet forum om folk som setter girkassa i vintermodus når de trekker vogner , Den slurer litt mer og tar av gårde penere visst . Har ikke testa det selv . Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 29.August.2011 Link til dette innlegget Svart 29.August.2011 (redigert) Ja idioter setter kassa i vintermodus. Personlig synes jeg det er mangel på forståelse å slure igang i 3gear/vintermodus. Ønsker man brente lameller så kan man jo bare gjøre det slik. Alternativet med sport er kanskje best da dette modus medfører økt oljetrykk på lamellene og minst varmgang/sluring. Vintermodus er kun egnet når det er ekstremt glatt og man derfor må komme svært forsiktig igang med kraftoverføringen. Redigert 29.August.2011 av motor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
argghhh Svart 29.August.2011 Link til dette innlegget Svart 29.August.2011 Tror man må slure litt Extra med en manuellkasse også når man har noe tungt hengende etter . Selv har jeg ikke hatt behov for noe annet enn normal når jeg tar opp båten . Sitér dette innlegget Link to post
snart Svart 29.August.2011 Link til dette innlegget Svart 29.August.2011 (redigert) Ved moderate hengervekter, er det sikkert greit nok. Med riktig tung henger, har jeg ikke noe tro på DSG. Har sett en transporter i jobben med 180hk/4motion og tung henger. Den kveler seg rett og slett. Har mye mer trua på å slure i olje enn å slure på lameller. Redigert 29.August.2011 av snart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
magnumlars Svart 29.August.2011 Link til dette innlegget Svart 29.August.2011 VAG (VW,AUDI etc) automatkassar har vel tradisjonelt hatt ein kvalitet i den lavare enden av skalaen, i alle fal med tanke på holdbarhet. I begynnelsen av 2000-talet kunne ein satse ganske store pengesummar i veddemål om holdbarhet på maks 150k km på audi-automatar. Prøvekjørte nettopp ein 2011 mod Suberb med DSG. Den oppfører seg jo heilt på trynet, i alle fal for ein som er vandt med å kjøre Mercedes. No skal eg i rettferdighetens navn innrømme at det var vel ikkje DSG-en som var verst, det var heile resten av bilen Nei nok off-topic, ikkje dra tungt lass med DSG-en din hvis du vil ha bil utanfor garantitida Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.