function loadAds() { window.relevantDigital = window.relevantDigital || {}; relevantDigital.cmd = relevantDigital.cmd || []; relevantDigital.cmd.push(function() { relevantDigital.loadPrebid({ configId: '662fa5660d42b03a9c6d7583', manageAdserver: true, collapseEmptyDivs: true, noGpt: true, collapseBeforeAdFetch: false, allowedDivIds: null, // set to an array to only load certain
s, example - ["divId1", "divId2"] noSlotReload: false, // set true to only load ad slots that have never been loaded }); }); }; Jump to content

Noen som har erfaring med Volkswagen DSG girkasse og båthenger?


KjetilBN

Recommended Posts

Sett i "sport" for raskere inngrep hvis du har god asfalt under.

Du kan bruke håndbrekket til hjelp for å unngå å gli bakover.

Fungerer ganske greit. Det er litt teit at DSG ikke har "hill-holder" som forhindrer den i å gli bakover. Det kan ha kommet på senere modeller for det jeg vet. Min er 2004-modell.

Link to post
Share on other sites

Ja idioter setter kassa i vintermodus. Personlig synes jeg det er mangel på forståelse å slure igang i 3gear/vintermodus. Ønsker man brente lameller så kan man jo bare gjøre det slik. Alternativet med sport er kanskje best da dette modus medfører økt oljetrykk på lamellene og minst varmgang/sluring. Vintermodus er kun egnet når det er ekstremt glatt og man derfor må komme svært forsiktig igang med kraftoverføringen.

Redigert av motor (see edit history)
Link to post
Share on other sites

VAG (VW,AUDI etc) automatkassar har vel tradisjonelt hatt ein kvalitet i den lavare enden av skalaen, i alle fal med tanke på holdbarhet. I begynnelsen av 2000-talet kunne ein satse ganske store pengesummar i veddemål om holdbarhet på maks 150k km på audi-automatar.

 

Prøvekjørte nettopp ein 2011 mod Suberb med DSG. Den oppfører seg jo heilt på trynet, i alle fal for ein som er vandt med å kjøre Mercedes. No skal eg i rettferdighetens navn innrømme at det var vel ikkje DSG-en som var verst, det var heile resten av bilen :smash:

 

 

Nei nok off-topic, ikkje dra tungt lass med DSG-en din hvis du vil ha bil utanfor garantitida :cheers_wine:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...