Arve A Startet 29.August.2011 Del på Facebook Startet 29.August.2011 Med så mange kloke og erfarene båteiere burde det også være mange smarte tips og fiffige løsninger her på forumet. Har du noen smarte løsninger (eller trenger noen), post det her og del med oss andre. Selv oppdaget jeg noe fiffig når jeg kjøpte min nåværende båt. Forrige eier hadde forbedret vaskemoppen. Ved å kutte av bunnen på en plastflaske, lage noen hull i flaskehalsen og tre den ned på skaftet, blir det en vanndispenser mens man skrubber :) Sitér dette innlegget Link to post
SeaSC Svart 29.August.2011 Del på Facebook Svart 29.August.2011 Vasker kun båten med ferskvann. Siden vi ligger i saltvann og betaler for brygge med vann vaskes båten etter hver tur med ferskvann. -G- Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 29.August.2011 Del på Facebook Svart 29.August.2011 Funker med ferskvann også denne smarte og billig `patenten`da Sitér dette innlegget Link to post
SeaSC Svart 30.August.2011 Del på Facebook Svart 30.August.2011 Klart den gjør det, men jeg har kost med tilkobling av vannslange og det er en bedre løsning for meg. Men for all del smart er den jo. -G- Sitér dette innlegget Link to post
Hav Svart 30.August.2011 Del på Facebook Svart 30.August.2011 (redigert) Det var en fin patent! For oss som ikke har dreggen/ankeret hengende på badeplattformen, men som faktisk drar den ombord; vi kjenner vel alle til hvor mye griseri det ofte blir med gjørme og diverse når man drar opp dreggen som så blir med opp i båten. Jeg har lagt en oppvaskbørste i samme skottet som dreggen, så det er lett å få vasket den før den kommer ombord. Opplagt sier du? Det syntes jeg også da jeg kom på det... Tok meg bare 20 år med diverse båter, før jeg i våres kom på ideen... Hav Redigert 30.August.2011 av Hav (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
onkel_ove Svart 30.August.2011 Del på Facebook Svart 30.August.2011 Smart tråd...her kan vi nok etterhvert lære mange smarte og enkle løsninger. Sitér dette innlegget Navigare neccesse est, vivere non est neccesse. Link to post
Lars H. Svart 30.August.2011 Del på Facebook Svart 30.August.2011 Kanskje litt på siden av båtliv, men kanskje en ide til vinteren med båten på land for oss som begynner å trekke på årene når vi skal avgårde for å se til båten? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.