larsen2000 Startet 30.August.2011 Link til dette innlegget Startet 30.August.2011 Skal til USA og lurer på om jeg kan kjøpe med en Garmin 521s kartplotter derfra? Eller er det en annen type enn den som selges her? Så kan jeg kjøpe kart i Norge til den? Sitér dette innlegget Link to post
Tutti Frutti Svart 30.August.2011 Link til dette innlegget Svart 30.August.2011 Det er helt uproblematisk. Man kan velge språk i oppsettet til plotter. Og kartene kan enten kjøpes på Garmin sin hjemmeside eller i norske butikker. Da jeg kjøpte plottter fra amerika, så gjaldt ikke WorldWide garantien i Norge. Måtte sende plotter til Garmin UK, for reparasjon. Dette skyltes i hovedsak at Belanor AS som var distributør for noen år siden, ikke ville utføre slik garanti. Nå er det Garmin Norge som er distributør, mulig dette er annerledes nå! Sitér dette innlegget Link to post
volvo_penta_ Svart 30.August.2011 Link til dette innlegget Svart 30.August.2011 Kalkuler prisen nøye inkl. frakt og avgifter nøye før du bestiller. De jeg har kikket på fra usa har hatt samme pris som her hjemme, da er det ingen vits lenger. Sitér dette innlegget Link to post
Gutek Svart 30.August.2011 Link til dette innlegget Svart 30.August.2011 Jeg hadde en kartplotter ,Garmin 182c,som ble kjøpt i Canada med kart for norskekysten.Ingen problemer.At den ble stjelt var et større problem ! Gutek Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 30.August.2011 Link til dette innlegget Svart 30.August.2011 Kalkuler prisen nøye inkl. frakt og avgifter nøye før du bestiller. Nå slipper en jo avgifter til kongeriket Norge når han selv skal til USA og kjøpe den i butikk... Det eneste som kan tilfalle er lokal tax i staten... Så lenge dingsen koster mindre enn 6000nok i USA, så slipper en også mva til Norge... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
nomen Svart 30.August.2011 Link til dette innlegget Svart 30.August.2011 Kalkuler prisen nøye inkl. frakt og avgifter nøye før du bestiller. De jeg har kikket på fra usa har hatt samme pris som her hjemme, da er det ingen vits lenger. TS skriver at han selv skal over til USA (sikkert ikke bare for å kjøpe GPS) Da kan man slippe unna frakt,toll og andre utgifter,på Ebay selge de Garmin 521s med transduser for ca 3700,- inkl frakt. Det er ca 1500,- kr billiger en hva jeg klarer å finne samme plotter til her på berget. Toll og evt. avgifter tilkommer jo,så noe særlig mer en en 1000-lapp sparer man ikke.Hvis det da viser seg at evt. reklamasjoner kan bli et problem spørs det om det er noen vits i. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
nor star 290.. Svart 30.August.2011 Link til dette innlegget Svart 30.August.2011 har selv kjøpt plotter og kart fra usa , ingen problem med dette dette er nå cirka 5år siden og sparte 6000kr på dette. bestillte hos wmjmarine.com Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.