skorgenestd Startet 30.August.2011 Del på Facebook Startet 30.August.2011 noen som har noen forslag om steder hvos man kan få tak i stål som jeg kan putte på 5 litere og bruke som vekt i kjølen? bør være i nærheten av ålesund Sitér dette innlegget Link to post
Nero II Svart 30.August.2011 Del på Facebook Svart 30.August.2011 Må det absolutt være stål? Jeg la inn ballast ved å gå til et dekkfirma og der fikk jeg sål "balanseringsbly" fra bilfelger som de hadde i store spann. Disse vasket jeg, først i diesel og så i Aceton, og så støpte jeg dem ned i glassfiber der jeg ville ha mer ballast. Støypen så OK ut den, men er nå overmalt. Funker greit og kosta notting. Sitér dette innlegget Link to post
skorgenestd Svart 30.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2011 må selvfølgelig ikke være stål. men vitker litt rart at de gir bort sånnt når man tenker over prisen på bly :) Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 30.August.2011 Del på Facebook Svart 30.August.2011 Hva med sand i passe sekker, føyer seg fint etter skroget ? Litt avhengig av plass da det krever litt volum ! Sitér dette innlegget Link to post
skorgenestd Svart 30.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2011 er redd at sand vil ta for stor plass. er liten nok båt så jeg trenger den plassen jeg har :) Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 30.August.2011 Del på Facebook Svart 30.August.2011 Brukar dei framleis bly til å balansere dekk? Eg var sikker på dei hadde gått over til sink eller andre metall. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
skorgenestd Svart 30.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2011 hmm. har sink så stor egenvekt da? Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 30.August.2011 Del på Facebook Svart 30.August.2011 På lastebil brukes det fortsatt bly i vektene,og selv om det skal brukes sink på nymontering kommer det fortsatt inn blyvekter i store mengder enda. Regner med at det er brukte vekter det er snakk om å bruke her. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
skorgenestd Svart 30.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2011 jepp. er nok det nomen Sitér dette innlegget Link to post
Nero II Svart 30.August.2011 Del på Facebook Svart 30.August.2011 For all del - ikke bruk sand! Da Walter_S begynte på ombygningen av Malaika (Prosjekt: Bygge kombisjark ut av en gammel 23' plastsnekke) så viste han noen bilder fra egen båt som fikk fram poenget veldig greitt: Sanden er ikke problemet, men hva du har den i! I hans båt var den i bilslanger, som lå fint de første 15 årene, men som morknet og lekka slik at du har kjølen full av løs sand. Og det er vel neppe lurt! Sitér dette innlegget Link to post
ec3 Svart 30.August.2011 Del på Facebook Svart 30.August.2011 hei. Jeg kan sikkert klare å skaffe det du treng av stansebrom. kor mange kilo er det snakk om? Må hentes i Sykkylven. Mvh ec3 Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 30.August.2011 Del på Facebook Svart 30.August.2011 klinkekuler, de ruster jo ikke? nei.. kulelagerkuler må jo være fint å bake inn i et eller annet eller fylle på kanner. men slikt vokser vel ikke på trær. hva med kjetting? lett å stappe ned i kanner å dra opp igjen. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
skorgenestd Svart 31.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2011 Jeg kan sikkert klare å skaffe det du treng av stansebrom. kor mange kilo er det snakk om? Må hentes i Sykkylven. Mvh ec3 stansebrom hva er det ec3?? blir sikkert snakk om en 300 - 400 kilo. men jeg er ikke helt sikker. skal prøve å få lagt neddi noe sånn at jeg får en oversikt over hvor mye som trengs. kjetting er ikke så dumt. men er redd for at det blir for mye luft i kannene og dermed for lett. må vel være veldig små "løkker isåfall. det er til en 23-24 fots tresnekke med begrensa plass Sitér dette innlegget Link to post
Jarl-Espen Svart 31.August.2011 Del på Facebook Svart 31.August.2011 Hva med sandblåser sand?? Den er det jo stål i. Brukte det i 5 liter kanner bak i en bil som ballast. Fattern brukte sement i snekken sin. Mvh Jarl-Espen Sitér dette innlegget Link to post
skorgenestd Svart 31.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2011 ser at sand har en egenvekt på 1,7 - 2,4. mens stål er på 7 og noe Sitér dette innlegget Link to post
Kal-El Svart 31.August.2011 Del på Facebook Svart 31.August.2011 (redigert) Spilka på Emblem/blindheim har små stansebiter av stål. Kan være litt leveringstid. Innbiller meg at de er ca 4 kg/l pga. Luft mellom bitene... Redigert 31.August.2011 av Kal-El (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 31.August.2011 Del på Facebook Svart 31.August.2011 Tror også bilskrotene er pålagte å kildesortere avbalanseringsvekter fra gamle felger. Der får du sikkert tak i bly til en rimelig penge om ikke gratis. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
ec3 Svart 31.August.2011 Del på Facebook Svart 31.August.2011 Hei stansebrom er avkappet rundt delen som blir stanset ut av f.eks. eit flatjern. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.