Jump to content

Frakting av snekke på båthenger


runeho

Recommended Posts

Er det noen som har erfaring med å frakte en snekke(Sollux 24) på en båthenger. Har tidligere bare kjørt daycruiser på denne hengeren men har nå kjøpt meg snekke.Tenker på at her er det jo mer kjøl som kansje gjør det verre å få denne til å ligge på hengeren.

 

Har noen erfaringer med dette. Takknemlig for svar,skal snart hente båt i Kristiansand og få den hjem til Engelsviken.

Link to post
Share on other sites

Det er helt avhengig av...... flere ting...: Hvor mye vekt (og lengde) er hengeren bygget for? Hvor tung henger kan du dra med bilen din? En slik båt veier minst 17-1800 kg vil jeg tro. Kanskje mer. Og til sist er tilhengeren tilpasset skrogtypen? Ruller, støttelabber m.m.

 

Hvis svarene på alle ovenstående spørsmål er innenfor toleransegrensene så går det fint. Husk å stroppe godt! Kjør pent.

Link to post
Share on other sites

:flag: :flag: :yesnod:

Nå er det klart for henting av Båten. Hengeren tåler 2600 kg så det burde ikke være noe problem.Tekkvogna er en Yoyota Landcruiser, så det burde også være OK.

Må stoppe den skikkelig, tar med meg mange stropper.Tenkte å ta Horten- Moss fergen hjem, er jo kortere enn å kjøre Oslofjord tunellen.

Gleder meg til lørdag

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...