runeho Startet 31.August.2011 Del på Facebook Startet 31.August.2011 Er det noen som har erfaring med å frakte en snekke(Sollux 24) på en båthenger. Har tidligere bare kjørt daycruiser på denne hengeren men har nå kjøpt meg snekke.Tenker på at her er det jo mer kjøl som kansje gjør det verre å få denne til å ligge på hengeren. Har noen erfaringer med dette. Takknemlig for svar,skal snart hente båt i Kristiansand og få den hjem til Engelsviken. Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 31.August.2011 Del på Facebook Svart 31.August.2011 Det er helt avhengig av...... flere ting...: Hvor mye vekt (og lengde) er hengeren bygget for? Hvor tung henger kan du dra med bilen din? En slik båt veier minst 17-1800 kg vil jeg tro. Kanskje mer. Og til sist er tilhengeren tilpasset skrogtypen? Ruller, støttelabber m.m. Hvis svarene på alle ovenstående spørsmål er innenfor toleransegrensene så går det fint. Husk å stroppe godt! Kjør pent. Sitér dette innlegget Link to post
SINO Svart 1.September.2011 Del på Facebook Svart 1.September.2011 Tror du gjør lurt i å tilpasse hengeren godt. Det stod en sjømann 22 eller 24 på en vanlig bilhenger i båthavna på Hamar. Plutselig en dag lå båten pent ved siden av hengeren med to store hull i siden etter støttene på hengeren... Sitér dette innlegget Link to post
runeho Svart 1.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2011 :flag: Nå er det klart for henting av Båten. Hengeren tåler 2600 kg så det burde ikke være noe problem.Tekkvogna er en Yoyota Landcruiser, så det burde også være OK. Må stoppe den skikkelig, tar med meg mange stropper.Tenkte å ta Horten- Moss fergen hjem, er jo kortere enn å kjøre Oslofjord tunellen. Gleder meg til lørdag Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 1.September.2011 Del på Facebook Svart 1.September.2011 Hei og gratulerer med fornufig båt, har erfart henger som det ikke var mulig å få tilpasset snekke !!! Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 1.September.2011 Del på Facebook Svart 1.September.2011 Det går helt fint! Jeg leide en ordentlig henger for snekker og ved en anledning kjørte jeg min gamle 24 fot tresnekke fra oslo til geiranger uten problem. En annen gang hadde jeg en liknende som snekka di. Brukte en gammel patrol som trekkvogn og hadde ingen problemer med det. God tur! Sitér dette innlegget Link to post
runeho Svart 4.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.September.2011 Båten ligger på vannet i Engelsviken, turen gikk kjempebra. Stroppet skikkelig og Toyotaen greide seg bra, kjekt med automat og cruisecontrol. Nå er det bare og sette igang med restuareringen for å få den i topp stand. Dette er vinterarbeid. :flag: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.