Jump to content

VHF-kurs i Stavanger


Poseidon

Recommended Posts

Til alle som har innsett at VHF er tingen når det gjelder sikkerhet på sjøen:

 

Lundsvågen Båtforening i Stavanger starter VHF-kurs mandag 17.03. Kurset går over 3 fortløpende mandager.

 

Interessen er stor og antallet påmeldte er ca 30. Det er fortsatt mulig å finne plass til noen flere, men påmeldingen må komme i løpet av de første par dagene.

 

Kontakt meg gjerne for mer info hvis du er interessert!

 

mvh

Poseidon

janwelde@yahoo.no

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...

God dagen gode båtvenner,

 

En undersøkelse nå nylig viste at baatplassen har mange aktive brukere i Stavangerdistriktet.

 

Hvis noen av disse brukerne  -  eller deres venner og bekjente  -  skulle ha lyst til å ta VHF-sertifikatet, så har de sjansen NÅ!

 

Førstkommende torsdag, den 27.11. starter jeg nemlig nytt VHF-kurs   -   og det hadde virkelig vært moro om vi kunne få et innslag av "baatplassere" med oss .....

 

Ta bare kontakt for nærmere informasjon.

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Torsdag 18.03. starter jeg nytt VHF-kurs i Stavanger. Det går tre fortløpende torsdager, så eksamen blir 01.04.

 

Selve kurset koster kr. 700, i tillegg kommer læreboken og Telenors eksamensgebyr som etter hvert er kommet opp til 560.-.

 

Minstealderen for å få VHF-sertifikatet er 15 år  -  så kanskje det er på tide å la noen av de unge ombord bli utdannet som radiotelefonister?

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Og husk at selv om en ikke er 15 år er det ingen problem å avlegge eksamen, men sertifikatet blir ikke utstedt før en fyller 15,  så stå på Poseidon.

Vi kjører nå over 100 gjennom eksamen under messen i Oslo

 

Jo Eirik

(For tiden på Lillestøm og "Sjøen for Alle" de neste 11 dager.)

Jo Eirik Vee

www.sjoassistanse.com

Link to post
Share on other sites

God morgen Jo Eirik,

 

Takk for påminnelsen; jo jeg har saktens hatt yngre deltagere med på kursene og erfaringen er at de yngste er de absolutt ivrigste!

 

De blir så oppglødd av å være med på noe som "de voksne" sliter med, at det er en fornøyelse å ha dem med seg.

 

Alle tre guttene mine har selvfølgelig tatt VHF-sertifikatet ved første anledning og yngstemann var ikke bare litt stolt da sensor kunne gratulere ham med null feil!

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Bare en aldri så liten påminnelse og forsikring om at kurset går som planlagt....

 

Erfaringsmessig vet jeg også at noen "glemmer" påmeldingsfristen og kommer i aller siste liten.

 

Derfor har jeg nettopp kjøpt inn 20 stk ekstra lærebøker   -   så her er det bare å slenge seg med i aller siste sving.....

 

Velkommen til VHF-kurs!

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...