haavco Startet 3.September.2011 Del på Facebook Startet 3.September.2011 Har hatt full overhalling på motoren, og motoren starta og gikk i 5 min også stoppet den. Jeg har gnist og har prøvd med tenningslampe og har gnist litt før øvre dødpunkt, har gnist på alle tre plugger. Motoren bare stoppet, og når jeg prøver og starte den så er det bare ettertening/anntening i eksosen (smeller og stikk flammer) Kan noen skjønne hvorfor dette skjer? det er ikke anntyding til at den skal starte! Har prøvd og bytte pugger og prøvd og starte med startgass, men ingen reaksjon eneste som skjer er at det smeller kraftig i eksosen.... Hører ingen ulyder fra motoren, men er det noen som vet om dette kan skje ved dårlig komp? (misstenker at toppen har sprekt) Er en evinrude 70hk 3syl 2takter Sitér dette innlegget Link to post
haavco Svart 4.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.September.2011 nokon som hvet.... Sitér dette innlegget Link to post
simon_a Svart 4.September.2011 Del på Facebook Svart 4.September.2011 jeg vil nok anta at du har en sylinder med dårlig komp. Få tatt en kompresjons test Sitér dette innlegget Jo mer det bråker, dess gladere jeg blir! 2-takt er best! Zippen skal hete -Slick-.. Link to post
haavco Svart 5.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.September.2011 Noen som hvet hvor mye trykk/bar det skal være pr sylinder? Jeg har målt og jeg har ca 8,5 bar på syinder 1 og ca 9 bar i sylinder 2 og ca 9,5 i sylinder 3 Er dette veldig galt?? Sitér dette innlegget Link to post
Kayb Svart 5.September.2011 Del på Facebook Svart 5.September.2011 Dette er ikke veldig galt. Grunnen til forskjellig måling er effekt på batteri og hvor lenge du kjørte starter. + at temperaturen i sylindrene vil påvirke målingene dine. Så ut i fra det jeg ser så skal komp være i orden. Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 5.September.2011 Del på Facebook Svart 5.September.2011 Var borti lignende problem på den ene Evinruden min, her viste det seg at "splinten" (halvmånen) som låser svinghjulet til aklsingen hadde knekt Del merket nr 13. Gikk til en lokal gressklipper/motorsagforhandler og kjøpte ny splint for 10kr Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
haavco Svart 5.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.September.2011 skal sjekke det... Sitér dette innlegget Link to post
haavco Svart 8.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.September.2011 Du GlennIversen skal ha tusentakk, det var feilen Kilen/halvmånen var delt i to så tenningen stemte ikke med motoren!! Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 8.September.2011 Del på Facebook Svart 8.September.2011 Så bra !!!! Gratulerer med motor som går igjen. Ikke uvanlig at dette skjer hvis man setter kilen og eller svinghjulet litt feil og denne er gammel. Godt det løste seg. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.