Jump to content

Premiere for ny Nimbus Nova 34


KOB

Recommended Posts

Ny Nimbus Nova 34 lansert under "Öppet hus" i Långedrag ved Gøteborg sist helg.

 

Nova 35 skrog, men helt ny innredning på akterdekket med wetbar inkl kombinert stekovn/grill, ny badeplattform og baugspyd, og litt mer moderne linjer. Også mer støydempning i skroget. Mer stueplass under førersetet, endret bysse for bedre plass, men enn så lenge ingen endringer under dekk. Hardtop kommer i januar.

 

Pressemelding

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Ser ut som de har forbedret et par punkter som vi kunne tenkt oss på vår båt:

 

Rekke på innsiden av vindskjermen. Både fin og holde i + stiver av en hel del.

Drenering av vannet som kommer rennende på "dollbordene", så man slipper å få alt vannet ned på akterdekket. Jeg antar at det er hensikten med metalldekselet ihvertfall.

Åpning i rekken på siden av båten. Forenkler longside ilandstigning.

Mer elegant integrering av baugspydet. Nå blir det en helt integrert del av båten.

 

MEN, noe av det vi setter mest pris på ved vår Nova er den åpne uteplassen akter, med masse tumleplass. Vi har absolutt ikke savnet noen wetbar ute, men det er ikke sikkert vi er representative for Nimbus sine kunder.

 

Jeg forstår heller ikke hvorfor de kaller den 34 i stedet for 35. Så vidt jeg kunne se økes lengden fra 11,45 til 11,49...

Link to post
Share on other sites

Finnes det flere bilder noe sted ?

Ganske mange eksteriørbilder i linken. Ingen interiørbilder så langt, men det skal ikke være noen endringer av betydning under dekk. Synd, for det er der jeg gjerne ville ha gjort noe - dusjnisje på badet, skott som deler av kabinen foran, bedre tilgang til stueplassen under køya, bl.a.. Kommer kanskje - tipset repr for verftet på messa i Sandvika.

 

Ute har jeg i grunnen ikke savnet så mye ute, annet enn mulighet for større bord slik at flere kan sitte rundt samme bord - den gamle løsningen baserer seg på 2 separate bord - fint når man er få men ikke om man er mange. Det er løst nå, men med litt mindre dørkplass som resultat, noe jeg ikke synes gjør noe. Alt i alt en forbedring ute.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...