Jump to content

1967` mercury 350, tæret i topplokk.


jansentry

Recommended Posts

skal jammen si jeg ble lang i trynet, da vannspruten pluteslig stod ut av ett hull i topplokket. Motoren har gått fint ihele sommer uten problemer, men pluteslig så var det hull.

 

Har ett topplokk liggende, men desverre hadde alle bolter og muttere tæringsskader. Finner ut at delene jeg søker er ute av lager, noen som kanskje vet hvor jeg skal lete. Det som trengs er bolter og muttere for å gjøre fast topplokket og pakningen mellom blokk og topplokk.

 

Erik

Link to post
Share on other sites

Har du sjekket her?

 

http://store.eastcoastmarineservice.com/Default.asp

 

http://www.usedmercparts.com/parts-lists/mark-35-merc-300-merc-350.pdf

 

Du må nok søke og lete litt på nettet for å finne de delene du trenger. På Ebay som nevnt finnes det meste.

 

Lykke til med skattejakten :thumbsup:

Redigert av Executive (see edit history)

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

 

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Link to post
Share on other sites

Er vel egentlig ikke verre en å lage et nytt topplokk selv :yesnod:, ei 6mm alu plate og en drill og du er langt på vei ....

Alle hull kan du jo hente ifra pakningen ( som selvsagt kan må byttes ), men hvis du har et annet topplokk er jo det best.

 

Bolter og muttere er det minste problem, på disse motorene kan er bare borre ut boltene og erstatte mutterne da disse bare sitte løs i hvert sitt hull ( er brukt muttere istedet for å gjenge opp gjenger i selve blokka )..

 

 

Arne Kjetil

Link to post
Share on other sites

men bolter og muttere hadde jeg et ønske om originale, har opplevd at syrefaste strekkes og lekkasjer oppstår.

Bolt Mercury #10-20653 eller 1/4"unc x 1"

Mutter Mercury #11-20184 1/4" unc .

 

 

Mulig jeg ikke har fulgt godt nok med i timen, men jeg får ikke løs drivaksel fra undervannshus. er det sannsynlig at det sitter en eller annen form for låsing av denne nermere bunnen av gearkassa?

 

merc350_lower.jpg

For å ta ut akslingen må du ...


  •  
  • Fjerne ovre og nedre del av vannpumpe
  • Løsne og fjerne mutter på lager bukk til propell aksling
  • Dra ut lager bukk
  • Ta ut propell aksling og revers gear
  • Løsne og fjerne mutter på pinjong gear
  • Fjerne pinjong gear
  • Dra ut drivaksling.

 

 

Arne Kjetil

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...