Jump to content

aq14x, nytt silhus og lokk, men nye lokket lekker?


FjordHT

Recommended Posts

Etter å ha vært plaget med det gamle silhuset som var lekk ble det bestilt inn nytt silhus, med nye pakninger rundt om og nytt lokk.

Alt ble montert og virket greit med lave turtall, men ble litt plaget med inntaksrøret så det ble festet med litt sikafleks.

Dro ut for å teste det hele, dro på til 4500-4600rpm med åpent motordeksel og kjørte slik en stund uten problemer.

Etter en stopp hvor motoren fikk kjølt seg ned, la jeg på dekslet over motorrommet, og startet turen tilbake til havna, dro litt på i etapper, kanskje litt mere en hva jeg hadde før men ikke mye, driver jo å kjører inn motor.

Plutselig merket jeg at noe ikke stemte helt, hørte en uvant lyd når jeg slakket ned. Stoppet opp for å undersøke, og konstaterte at lyden og det jeg opplevde var skvulping av vann i kjølen samt lensepumpene som hadde startet for å ta unna vannet som hadde kommet inn i motorrommet :headbang:

 

Med stor sannsynlighet er all lekkasjen kommet fra lokket på det nye silhuset. Tok av og på lokket noen ganger, klarte ikke å se noen skader men det var litt mørkt og jeg hadde dårlig lys. Det er ihvertfall sikkert at det kom vann fra lokket(lokk området). Konstaterte at det lakk mindre hvis jeg dro lokket litt av, og kom meg til kai med sakte fart og passe vanninntak.

 

Lurer nå på om noen kloke hoder kan fortelle meg hvorfor jeg nå har et nytt silhus, med nye pakninger og nytt lokk fyller motorrommet med vann? :headbang:

 

Kjøpte nye deler, istede for å plages med de gamle for å få litt utav båtsesongen i år, men har klokket ca 7 timers bruk i år, hvor samtlige har bydd på småjusteringer og begrensninger pga det gamle lekke silhuset som førte til at jeg kun kunne kjøre med ca 3400rpm.

 

Håper noen kan si noe beroligende og lurt nå :yesnod:

 

PS, Håper moderator kan flytte denne i rett kategori, klarte selvfølgelig å havne på feil plass....

Redigert av lite (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...