Jump to content

Hvor på Vestlandet er dette?


Frøken Fryd

Recommended Posts

Bloddy hell her skal man jaggu bokstavfortolke seg inn i natten. Siden hjul og kjøl er nevnt og det er spørsmål om en annen kollektivreise-mulighet, må det i tilfelle være vinger som er poenget. Så da er det et sted hvor det nå er buss eller tog samt båt eller ferge, og det tidligere har gått fly. Jeg er rimelig blank på hvor i all verden det har gått flyruter, kan det være Sandviken eler Hjellestad?

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

 

 

Du tok den til slutt :santcheer1:

 

Til Hjellestad kan du i dag reise med buss eller ferge. Men ikke alle vet at det her var sjøflyhavn etter krigen og det da gikk rutesjøfly til Hjellestad. Kafeens navn Sandringham kommer fra flytypen som ble brukt.

 

Og den dag i dag mener jeg at ytterste flytebrygge har skilt med reservert for Fonnanfly.

 

Jeg tenkte ikke på tog når jeg formulerte oppgaven så Os kunne også vært riktig i henhold til oppgavens premisser :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...