Jump to content

Hvor på Vestlandet er dette?

Frøken Fryd

Recommended Posts

Jakob T skrev for 16 timer siden:

Ved Korshavn, bilde mot Farsund? 

Jakob T skrev for 7 timer siden:

Den er til Komodo?

Nei, det er feil. Men siden det er det eneste forsøket så langt utvider jeg med et tips til. Jeg skrev at det er i grenseland for trådtittelen, men da i en annen himmelretning :rolleyes:

Ok, jeg følger på med litt flere hint :smiley: 

Bildet er tatt ca. nordover. I bakgrunnen kommer man til en by som er tuftet på trelast og klippfiskproduksjon, men det er gjort funn helt tilbake til yngre steinalder, altså 8000 år f.kr. 

Hvis den ikke tikker inn får jeg se om jeg har andre bilder som røper litt mer...

Det er ikke i Bremnesfjorden. Årholmen finner jeg ikke på kartet, så den er jeg usikker på hvor er. Er det den som heter Årsundøya på kartene til Gule sider?

I så tilfelle er ikke Kvernberget i bakgrunnen dårlig tippet, men i så fall fra nesten stikk motsatt side :wink: 

Fant et par bilder til fra samme område, men de røper kanskje litt lite. Bildene er tatt i en stor avgrenset og skjermet bukt. 

Fangst_i_gummib%C3%A5ten_sens.jpg.36405f7a19dcdf2060fd93b1b76743d3.jpg

519262333_Graving_0405048.jpg.0c0de36f5acb60be76a7898cf401cd9c.jpg

Gummib%C3%A5t_i_fj%C3%A6ra_sens.jpg.7fe956b45c5a06b9f54430a4cff76257.jpg

sunnmøre skrev 18 minutter siden:

Averøya. Kanskje Hendvika? 

Averøy og Hendvika er innertier :thumbsup: 

Bildene er tatt sommeren for 14 år siden, så jeg ble faktisk litt usikker på hvilke holmer som er synlig på bildene. Fartet jo rundt de fleste holmene og dykket, men ut fra flyfoto tror jeg holmen med steinrøys på bildet i bakgrunnen er Orøya. Husker i alle fall at jeg hadde et par fine dykk der hvor jeg tok steinbit og store rødspetter. Men jeg trodde først at det første bildet var på innsiden av Sau-Forøya, som ligger litt lenger inn i bukta. Dykket der også, men husker kanskje litt feil.

Komodo skrev 53 minutter siden:

Ikke etter flyvrak nei, kamskjell, steinbit og breiflabb var målet (kråkeollene var for barna :smiley:). Bildene er gamle, men jeg lurer på om det har blitt funnet et flyvrak den senere tid.

Spurte for jeg jobbet på en båt og husker vi skulle ta opp en flymotor fra et fly fra krigen,  men måtte gi opp da dykkeren som skulle veilede oss ikke klarte å finne det igjen ( det var endel år siden han hadde dykket på vraket). Men dette var en bukt på Nordsiden av Kristiansund.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...