Komodo Svart 6.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2019 Jakob T skrev for 16 timer siden: Ved Korshavn, bilde mot Farsund? Jakob T skrev for 7 timer siden: Den er til Komodo? Nei, det er feil. Men siden det er det eneste forsøket så langt utvider jeg med et tips til. Jeg skrev at det er i grenseland for trådtittelen, men da i en annen himmelretning Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bergen Svart 7.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2019 Ett skudd i blinde! Har Komondo dykket på Tustna? Tror vi må flere hint her. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 7.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2019 Holmer og skjær er det millioner av her vest Komodo...tror du må hinte bedre... er det Møre og Romsdal...? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 7.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2019 Ok, jeg følger på med litt flere hint Bildet er tatt ca. nordover. I bakgrunnen kommer man til en by som er tuftet på trelast og klippfiskproduksjon, men det er gjort funn helt tilbake til yngre steinalder, altså 8000 år f.kr. Hvis den ikke tikker inn får jeg se om jeg har andre bilder som røper litt mer... Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Fjord28cs Svart 7.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2019 Synes å dra kjensel på Kvernberget på Nordlandet i bakgrunnen. Er du i området rundt Årholmen i Bremnesfjorden? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Det er ikke i Bremnesfjorden. Årholmen finner jeg ikke på kartet, så den er jeg usikker på hvor er. Er det den som heter Årsundøya på kartene til Gule sider? I så tilfelle er ikke Kvernberget i bakgrunnen dårlig tippet, men i så fall fra nesten stikk motsatt side Fant et par bilder til fra samme område, men de røper kanskje litt lite. Bildene er tatt i en stor avgrenset og skjermet bukt. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bergen Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Dykket du etter et flyvrak fra krigen, eller kun kamskjell og kråkeboller? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Ikke etter flyvrak nei, kamskjell, steinbit og breiflabb var målet (kråkeollene var for barna ). Bildene er gamle, men jeg lurer på om det har blitt funnet et flyvrak den senere tid. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
sunnmøre Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 (redigert) Averøya. Kanskje Hendvika? Dersom ikkje, så må det vere Sveggevika - trur eg? Redigert 8.Juli.2019 av sunnmøre (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 sunnmøre skrev 18 minutter siden: Averøya. Kanskje Hendvika? Averøy og Hendvika er innertier Bildene er tatt sommeren for 14 år siden, så jeg ble faktisk litt usikker på hvilke holmer som er synlig på bildene. Fartet jo rundt de fleste holmene og dykket, men ut fra flyfoto tror jeg holmen med steinrøys på bildet i bakgrunnen er Orøya. Husker i alle fall at jeg hadde et par fine dykk der hvor jeg tok steinbit og store rødspetter. Men jeg trodde først at det første bildet var på innsiden av Sau-Forøya, som ligger litt lenger inn i bukta. Dykket der også, men husker kanskje litt feil. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
sunnmøre Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Ikkje så godt å sjå nøyaktig kvar det er. Mange holmar i området. Dei som er meir lokalkjend enn kva eg er, klarer nok å kome med namn. Averøya er eit fint område med tanke på båtbruk. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Komodo skrev 53 minutter siden: Ikke etter flyvrak nei, kamskjell, steinbit og breiflabb var målet (kråkeollene var for barna ). Bildene er gamle, men jeg lurer på om det har blitt funnet et flyvrak den senere tid. Spurte for jeg jobbet på en båt og husker vi skulle ta opp en flymotor fra et fly fra krigen, men måtte gi opp da dykkeren som skulle veilede oss ikke klarte å finne det igjen ( det var endel år siden han hadde dykket på vraket). Men dette var en bukt på Nordsiden av Kristiansund. Sitér dette innlegget Link to post
Ruby Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Noen som kjenner seg igjen her? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Bleikja ved Haljem..? Sitér dette innlegget Link to post
Ruby Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Nei... Sitér dette innlegget Link to post
junior 1 Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Er det i mellom Strandebarm og Norheimsund? Sitér dette innlegget Link to post
dobsen62 Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Vikingenes i Hardanger? Sitér dette innlegget Link to post
Ruby Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 ??Vikingnes er korrekt Sitér dette innlegget Link to post
Ruby Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 junior 1 skrev for 4 timer siden: Er det i mellom Strandebarm og Norheimsund? Ja, riktig. Vikingneset. Sitér dette innlegget Link to post
Ruby Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Her da? Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Onarheim ? Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Ruby Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Jepp? Fantastisk nytt bryggeanlegg der. Ellers ikke så mye å skryte av ........ Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Ruby skrev for 1 time siden: Jepp? Fantastisk nytt bryggeanlegg der. Ellers ikke så mye å skryte av ........ Jo, landets billigste diesel.... 9.99.. Fylte der for noen dager siden... Hvor er dette da...? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 9.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2019 Malkenes/Engjarvik Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 9.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2019 Bergen skrev 1 time siden: Malkenes/Engjarvik ??? Du kan begynne som Los på dagen Bergen..?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.