Jump to content

Hekkdrev til Selco 18'

WillyØ

Recommended Posts

Jeg har skaffet meg et gammelt Selco 18' skrog uten motor. Har vært utstyrt med hekkaggregat.

Det er meningen å montere inn et hekkdrev, og senere finne en grei motor. Til en så gammel båt ønsker jeg å plukke sammen av brukte komponenter.

Nå er jeg ukjent med hekkdrev, og har noen spørsmål:

Er hekkdrev katalogvare, eller er de dimensjonert spesielt for en type båt/motor?

Kommer de i ulike størrelser, avhengig av motor/båtstørrelse?

Er det noen som kjenner til hvilke(t) drev som ble brukt på Selco 18'?

De brukte drevene jeg har sett annonsert har snaue undervannshuset med motoraksel. Det skal jo også være en monteringsbrakett til hekken. Er dette utstyret spesifikk for motoren eller spesfikk for drevet, eller båten?

Selco 18 kom med volvo penta 100 drev sammen med volvo b20 (AQ115/AQ130) innstalasjoin.

Båten må tilpasses drev og transomplate, ved at du skjærer ut passende hull i hekken for drevet, og borrer riktig hullbilde.

100 Drevet er nå svært gammelt, og ikke like lett å få tak i deler til lenger. Skal du gjøre en ny inntalasjon ville jeg sett etter noe nyere som har bedre deletilgang også.

Du må kjenne til hvilken motor du skal sette inn for å velge deg drev. Dette har både med plassering av drev og at det passer sammen med motoren.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...