WillyØ Startet 7.September.2011 Del på Facebook Startet 7.September.2011 Jeg har skaffet meg et gammelt Selco 18' skrog uten motor. Har vært utstyrt med hekkaggregat. Det er meningen å montere inn et hekkdrev, og senere finne en grei motor. Til en så gammel båt ønsker jeg å plukke sammen av brukte komponenter. Nå er jeg ukjent med hekkdrev, og har noen spørsmål: Er hekkdrev katalogvare, eller er de dimensjonert spesielt for en type båt/motor? Kommer de i ulike størrelser, avhengig av motor/båtstørrelse? Er det noen som kjenner til hvilke(t) drev som ble brukt på Selco 18'? De brukte drevene jeg har sett annonsert har snaue undervannshuset med motoraksel. Det skal jo også være en monteringsbrakett til hekken. Er dette utstyret spesifikk for motoren eller spesfikk for drevet, eller båten? Sitér dette innlegget Link to post
volvo_penta_ Svart 8.September.2011 Del på Facebook Svart 8.September.2011 Selco 18 kom med volvo penta 100 drev sammen med volvo b20 (AQ115/AQ130) innstalasjoin. Båten må tilpasses drev og transomplate, ved at du skjærer ut passende hull i hekken for drevet, og borrer riktig hullbilde. 100 Drevet er nå svært gammelt, og ikke like lett å få tak i deler til lenger. Skal du gjøre en ny inntalasjon ville jeg sett etter noe nyere som har bedre deletilgang også. Du må kjenne til hvilken motor du skal sette inn for å velge deg drev. Dette har både med plassering av drev og at det passer sammen med motoren. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 8.September.2011 Del på Facebook Svart 8.September.2011 ... og utveksling. f.eks forskjell på om det er en B20 , en V8 eller en diesel Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
GlennIversen Svart 8.September.2011 Del på Facebook Svart 8.September.2011 Eller så kan du jo støpe igjen hekken, og bruke en utenbordsmotor, så blir det enklere med motorservice osv... Pluss at utvalget av motorer er større Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.