Jump to content

GM Big block motor, kjøpe hvor?


Jori

Recommended Posts

Hei,

jeg skal by på ett prosjekt og trenger å skaffe meg en oversikt over hva ting koster.

Hvem er rimelig å forespørre når det gjelder big block motorblokker, som er ferdig innvendig men man må skru over mariniseringssett og tilbehør ellers?

Jeg trenger to av disse blokkene til dette prosjektet blir det realisert. Hvis blockene er forskjellige er det Mercruiser jeg søker.

 

På forhånd takk?

Link to post
Share on other sites

Hvem som er rimeligst osv er ikkje godt å si. Men desse karene her annonserer masse på Finn.no iallefall.

 

Og samtidig når eg leser den prislisten så må eg bare le av alle idiotane som koster på gamle skrap titusener istedenfor å bare kjøpe ny longblock :clap:

For ikkje å snakke om stakkarane med dieselmotor. Får knapt et filter for den prisen der :giggle:

Redigert av Plutonium (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takker Plutonium, jeg har spurt hos noen, men ikke hos de, så det skal jeg gjøre.

Ellers enig med deg, jeg gidder ikke pusse opp de gamle sakene, bytter block og setter over det andre, tror det er smartest og billigst i lengden, og blir skremmende mye rimeligere enn å kjøpe dieselmotorer.

Link to post
Share on other sites

Og samtidig når eg leser den prislisten så må eg bare le av alle idiotane som koster på gamle skrap titusener istedenfor å bare kjøpe ny longblock :clap:

Måtte nesten :puke: når jeg fulgte denne linken. Hadde hatt båt på vannet i hele sommer om jeg viste om dette. Jaja, lærer så lenge man lever heldigvis. Butikkens webside er forsvarlig notert til neste prosjekt :wink:

Link to post
Share on other sites

uff ja må ikkje ta det personlig :flag_bp:

Var ikkje mange kronene for en 350 nei, så om en må sette bort arbeid og betale for det så er det nok like greit å punge ut 20 000.- for en ny fremfor å kave og bruke masse tid og penger på det gamle. Nytt er nytt :thumbsup:

Tok det ikke personlig, synes det var toppers at jeg fikk vite om denne butikken, selv om det er for sent for det nåværende prosjektet :smiley:

Er nok mest det at jeg har brukt ekstremt lang tid, i rene kroner kommer jeg fortsatt billigere ut med jobben som gjøres nå. Tid er penger sies det, så jeg hadde nok valgt å kjøpe nytt om jeg viste det jeg vet nå.

 

Edit: Ikke meningen å stjele tråden, synes bare dette var et så bra tips :thumbsup:

Redigert av Bredo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Helt ok Bredo, har fulgt med på ditt prosjekt uten å kommentere. Du har jo gjort det meste du med, og er stor læring i ett slikt prosjekt. betyr litt at du også mener Short/long blokk er en god løsning.

Jeg har nå lagt inn bud på dette prosjektet, så får vi se om selger og jeg kan enes.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...